Quote door Arjanmijnster
als het maar een half uur werk is kan het ook geen uren loon zijn bij de dealer, dus word je gewoon even voor een paar honderd euro opgelicht.
Dan moet je even een mailtje sturen naar "Kassa" of "opgelicht"
Alle gekheid op een stokje, zo´n uitspraak vind ik niet correct.
Tegenwoordig gaat alleen voor niks de zon nog op, dus dat een dealer geld wil verdienen is heel normaal, dat willen we allemaal.
Dat een dealer (te) duur is, dat klopt naam mijn mening. Echter dat is het gevolg van een structureel probleem van onze Nederlandse economie en de hoge eisen die door elke auto importeur aan dealers worden gesteld. Deze eisen zorgen ervoor dat er op een nieuwe auto haast niets wordt verdiend en dat dus de inkomsten ergens anders vandaan moeten komen om het licht te kunnen laten branden. En neem van mij aan dat een autodealerbedrijf het netto moet doen met 1-2% rendement. Ze hadden het geld dus net zo goed op de bank kunnen zetten!
Iedereen moet lekker zelf weten wat hij/zij doet met het onderhoud. Ik breng hem naar de dealer omdat ik er van uit mag gaan dat deze bekwaam is om de auto te onderhouden.
A.s. vrijdag gaat mijn auto voor een beurt. Deze kost me volgens afspraak 400,- euro. Dit inclusief 21% BTW, APK en roetmeting en een jaar lang gratis Volvo Assistance.
En dan vind ik het best interessant worden, immers een jaar lang wegenwacht tegen dezelfde condities als Volvo Assitance (woonplaats service, buitenland dekking, aanhanger supplement, partnerlidmaatschap, vervangende auto) kost me bij de ANWB een 200,- euro per jaar.
Trek ik die kosten van de 400,- euro af en dan ook de APK/ Roetmeting er nog vanaf dan betaal ik netto minder dan 175,- voor een beurt. Bovendien denk/ weet ik dat een beurt bij een dealer meer inhoudt dan alleen olie en filters wisselen.
Overigens ben ik gisteren ook gewoon op advies van de dealer bij de sloop langs gereden voor mijn defecte stelmotor van de koplamphoogte verstelling.Voor 25 euro en een paar minuten werk was ik klaar. De voldoening die dat geeft is onbetaalbaar
Ik snap dus heel goed waarom ook anderen het plezierig vinden om aan hun auto te sleutelen, het geeft voldoening en houdt het rijden betaalbaar.