Quote door Arjanmijnster
als het maar een half uur werk is kan het ook geen uren loon zijn bij de dealer, dus word je gewoon even voor een paar honderd euro opgelicht.
Iedereen moet lekker zelf weten wat hij/zij doet met het onderhoud. Ik breng hem naar de dealer omdat ik er van uit mag gaan dat deze bekwaam is om de auto te onderhouden.
A.s. vrijdag gaat mijn auto voor een beurt. Deze kost me volgens afspraak 400,- euro. Dit inclusief 21% BTW, APK en roetmeting en een jaar lang gratis Volvo Assistance.
En dan vind ik het best interessant worden, immers een jaar lang wegenwacht tegen dezelfde condities als Volvo Assitance (woonplaats service, buitenland dekking, aanhanger supplement, partnerlidmaatschap, vervangende auto) kost me bij de ANWB een 200,- euro per jaar.
Trek ik die kosten van de 400,- euro af en dan ook de APK/ Roetmeting er nog vanaf dan betaal ik netto minder dan 175,- voor een beurt. Bovendien denk/ weet ik dat een beurt bij een dealer meer inhoudt dan alleen olie en filters wisselen.