Hi,
Graag zou ik wat informatie willen inwinnen voordat ik zomaar een trekhaak ga installeren. Want sommige dingen zijn mij tot nu toe niet helemaal duidelijk.
Het gaat om een V70 2.5T van 2010 met parkeersensoren en nivomats (ik zie namelijk meerdere rubberen ribbels op de veerpoten achter, dus dat lijkt nivomats veerpoten te zijn). Daarom vanuit Volvo het voorschrift een lage trekhaak, zie ook:https://accessories.volvocars….VCC-480669
Helaas valt dan de optie van olifantenhaken af, want die leveren alleen een hoge haak. Wat mij juist aansprak van olifantenhaken, is lagere prijs en dat het electra systeem plug&play is. Want dan niet naar de dealer toe voor software installeren.
Vraag 1: want wat gebeurd er als ik toch een hoge haak installeer? Zelf zal ik namelijk niet met een caravan oid gaan rijden (wel met kleine aanhanger voor motoren of fietsdraagrek).
Vraag 2: of ik kan gewoon een lage haak van bijvoorbeeld westfalia installeren met de electra van olifantenhaken?
Vraag 3: Is de electra van olifanten haken echt plug&play is met de normale werking bij inpluggen stekker en dan uitzetten parkeersensorachter en mistverlichting bij 13polig? Dit kon ik niet specifiek vinden voor modeljaar 2010 vinden in de search.
Vraag 4: of heeft iemand ervaring met de e-set van westfalia en is dat ook gewoon plug&play werkbaar, zonder tussenkomst van een dealer?
Voorbeeld tussen een lage en hoge haak (foto geleend van ghettobassie)
Dus dan kom ik een beetje hierop uit:
Optie 1: Olifantenhaken met model specifieke electra plug&play kit voor 215,- https://www.olifanttrekhaken.n…e-kabelset
Of optie 2: westfalia lage haak met olifanten electraset: voor ongeveer 310,-.
Of optie 3: en moet ik gewoon niet moeilijk doen en deze westfalia optie kopen (lage haak + electraset met originele verbindingen), voor 430,-. https://www.autodoc.nl/westfalia/1368881
Of optie 4: Volvo OEM met TRM voor 1000+ euro?
Of optie 5:...?
Ik hoor graag van jullie.
Gr,
Michael
Graag zou ik wat informatie willen inwinnen voordat ik zomaar een trekhaak ga installeren. Want sommige dingen zijn mij tot nu toe niet helemaal duidelijk.
Het gaat om een V70 2.5T van 2010 met parkeersensoren en nivomats (ik zie namelijk meerdere rubberen ribbels op de veerpoten achter, dus dat lijkt nivomats veerpoten te zijn). Daarom vanuit Volvo het voorschrift een lage trekhaak, zie ook:https://accessories.volvocars….VCC-480669
Helaas valt dan de optie van olifantenhaken af, want die leveren alleen een hoge haak. Wat mij juist aansprak van olifantenhaken, is lagere prijs en dat het electra systeem plug&play is. Want dan niet naar de dealer toe voor software installeren.
Vraag 1: want wat gebeurd er als ik toch een hoge haak installeer? Zelf zal ik namelijk niet met een caravan oid gaan rijden (wel met kleine aanhanger voor motoren of fietsdraagrek).
Vraag 2: of ik kan gewoon een lage haak van bijvoorbeeld westfalia installeren met de electra van olifantenhaken?
Vraag 3: Is de electra van olifanten haken echt plug&play is met de normale werking bij inpluggen stekker en dan uitzetten parkeersensorachter en mistverlichting bij 13polig? Dit kon ik niet specifiek vinden voor modeljaar 2010 vinden in de search.
Vraag 4: of heeft iemand ervaring met de e-set van westfalia en is dat ook gewoon plug&play werkbaar, zonder tussenkomst van een dealer?
Voorbeeld tussen een lage en hoge haak (foto geleend van ghettobassie)
Dus dan kom ik een beetje hierop uit:
Optie 1: Olifantenhaken met model specifieke electra plug&play kit voor 215,- https://www.olifanttrekhaken.n…e-kabelset
Of optie 2: westfalia lage haak met olifanten electraset: voor ongeveer 310,-.
Of optie 3: en moet ik gewoon niet moeilijk doen en deze westfalia optie kopen (lage haak + electraset met originele verbindingen), voor 430,-. https://www.autodoc.nl/westfalia/1368881
Of optie 4: Volvo OEM met TRM voor 1000+ euro?
Of optie 5:...?
Ik hoor graag van jullie.
Gr,
Michael