We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

Rapport rekenkamer

PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

· 
Posted: 19.12.2021 - 10:07  ·  #61
En dan is dit topic zomaar weer actueel....

https://www.deondernemer.nl/mo…gle.com%2F

Tot die tijd blijf ik lekker dieselen (de diesel is toch "gratis" voor mij). En electrisch rijden is voor mij totaal onbetaalbaar.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 19.12.2021 - 10:17  ·  #62
Las het gisteren ook. En dan is het nog niet eens duidelijk of hiervoor in de plaats de mrb dan omlaag gaat. Maw zoals het lijkt wordt autorijden weer duurder en duurder.. alles om de schatkist te vullen.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.12.2021 - 10:34  ·  #63
Ben heel benieuwd hoe ze dit willen doen icm de privacywetgeving waar iedereen per definitie om staat te springen.

Kilometers zijn 1 ding maar waar ze zijn afgelegd lijkt me toch wel het meest van belang.

Met een beetje geluk gaat deze straks wel door in april..

https://www.emigratiebeurs.nl/nl/
headlight
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 27
Subject:

· 
Posted: 19.12.2021 - 12:17  ·  #64
Naja an sich hoeft dat natuurlijk niet zo moeilijk te zijn;

Zo'n soort meter aan een wiel en klaar. Dan heb je wel je kilometers, maar geen idee waar of wanneer die gereden zijn. Het doorgeven van de km stand is dan wel weer een dingetje, handmatig doorgeven lijkt me geen optie, maar een kastje met simkaart zoals bij slimme meters lijkt me dan ook weer geen goeie ontwikkeling. Misschien elk jaar door de APK laten uitlezen en het dan over de komende 12 maanden verspreid betalen? maar zitten ook weer haken en ogen aan.

En los daarvan; aan de ene kant klinkt dit heel eerlijk; gewoon betalen voor wat je gebruikt. Maar aan de andere kant: het zou alleen eerlijk zijn als iedereen een gelijke situatie had.

Om het op mijzelf te betrekken: Ik woon in een flatje aan een plantsoen zonder parkeerplaats en in een dorp met zeer matig OV.
Elektrisch is geen optie. Ik kan bij huis, bij veel familie, vrienden en incidentele klanten niet laden. En financieel is er ook niks binnen bereik. (ja als ik heel erg mijn best zou doen dan zou er met een jaar sparen en het hele jaar geen dagjes uit enzo net een gebruikte Zoe voor 7K afkunnen, maar die dingen zijn en te klein voor mij en hebben amper 200km bereik, wat ook niet genoeg is. En nieuw is geen optie omdat ik geen lening kan krijgen en graag ergens in dit leven nog eens een koopwoning zou willen betrekken.)

En dan is er nog het deel: het gaat de overheid helemaal niks aan waar en wanneer ik rijd. Maar hoe gaan we dan om met rijden op eigen grond? Ik rijd regelmatig op weilanden, zand en bospaden, erven en dergelijke. Het lijkt me toch niet fair als ik daar voor moet gaan betalen.

En gaat het dan niet om de kilometers, maar de uitstoot; waarom word benzine dan niet fors goedkoper en diesel fors duurder? Ik wil met alle liefde weer benzine gaan rijden als diesel echt zo waanzinnig slecht is, maar dan moet dat wel betaalbaar zijn. En als de uitstoot een dingetje is; kunnen we de sociale werkplaats van de gemeente dan weer gewoon een (fiets)bakwagen en hark geven in plaats van 3 keer per week met een trekker en peloton 2takt bladblazers door het plantsoen te banjeren?

En los van noodzakelijke kilometers wil een mens toch ook een beetje leven? Ik mag graag naar de dierentuin gaan, dat is met mijn auto retour 2 uurtjes reistijd en zo'n 16 euro brandstof. Zou ik met het OV gaan dan heb ik 5 uur reistijd (in het meest gunstige geval) en ben 60 euro kwijt. En dat is maar 1 voorbeeld, ik kan er nog wel veel meer geven.

Het is allemaal leuk wat ze roepen en willen, maar zolang er geen fatsoenlijk alternatief is/geboden worden dan blijf je toch met problemen zitten.
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 19.12.2021 - 12:44  ·  #65
Allemaal leuk en aardig, en schreeuwen dat zogenaamd de vervuiler betaald.

Onze overheid kennende kost het ons eerst 100miljaird en zijn we allemaal onder de streep 2x zo duur uit.

Ik zal, met momenteel 4 auto's, op papier per km vast goedkoper uit zijn, maar durf te wedden dat ik ook meer zal gaan betalen op de een of andere manier.
BBS
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 19.12.2021 - 12:50  ·  #66
En zo gaat het met onze (R) overheid telkens weer. Voor diegene die een dikke knip heeft en een dikke tesla kan veroorloven zal er niet heel veel veranderen. Maar Jan Modaal die elke maand net rond kan komen piest weer vet vuil naast de pot. Die krijgt de rekening met zijn oudere auto omdat hij/zij geen elektrische koets kán betalen.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.12.2021 - 13:04  ·  #67
Ja daar ben ik ook bang voor. Jan met de pet mag alles weer gaan betalen en er tegelijkertijd de dupe van zijn.
Maarja, eerlijk gezegd verwacht ik de komende jaren ook niets anders van deze corupte bende uit den haag en brussel.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.12.2021 - 16:12  ·  #68
Quote door V70R^2

Allemaal leuk en aardig, en schreeuwen dat zogenaamd de vervuiler betaald.

Onze overheid kennende kost het ons eerst 100miljaird en zijn we allemaal onder de streep 2x zo duur uit.

Ik zal, met momenteel 4 auto's, op papier per km vast goedkoper uit zijn, maar durf te wedden dat ik ook meer zal gaan betalen op de een of andere manier.

Ik heb zo’n vermoeden dat de
MRB zal worden afgeschaft en dat je vervolgens die noodzakelijke kastjes moet gaan huren voor een bedrag dat veel weg heeft van de MRB maar niet zo zal heten….

Iets zullen ze iig moeten verzinnen want de kilometers in het buitenland in rekening gaan brengen gaat echt een stap te ver lijkt mij.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.12.2021 - 16:13  ·  #69
Quote door BBS

En zo gaat het met onze (R) overheid telkens weer. Voor diegene die een dikke knip heeft en een dikke tesla kan veroorloven zal er niet heel veel veranderen. Maar Jan Modaal die elke maand net rond kan komen piest weer vet vuil naast de pot. Die krijgt de rekening met zijn oudere auto omdat hij/zij geen elektrische koets kán betalen.

Zo’n EV ding is alleen een eventuele optie als je een eigen oprit met dito laadpaal hebt.

Zonder kun je savonds rondjes gaan rijden om een paal te vinden…

Punt is dat de beslissers daar natuurlijk geen last van hebben…
BBS
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 19.12.2021 - 16:18  ·  #70
Quote door MTE

Quote door BBS

Zo’n EV ding is alleen een eventuele optie als je een eigen oprit met dito laadpaal hebt.

Zonder kun je savonds rondjes gaan rijden om een paal te vinden…

Punt is dat de beslissers daar natuurlijk geen last van hebben…

Dat is allemaal geen probleem, bij ons op de dam passen met gemak 3 auto's en 1 in de garage.

Maar ik verdom het om vanwege een paar (on)wiezen uit het westen een elektrische koets aan te schaffen welke sneller afschrijft als de maandelijkse kosten van mijn bankrekening. Om vervolgens knetterhard het deksel weer op de neus te krijgen waar onze (R)overheid al jarenlang zo goed in is....
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.12.2021 - 13:45  ·  #71
Ach over een aantal jaar rijdt iedereen elektrisch (ik doe het nu al en eerlijk gezegd met veel plezier met het zo verguisde merk en in combinatie met 34 zonnepanelen)
De benzineslurpers zijn ,hoe ka-uu-tee we het ook vinden, ten dode opgeschreven.
Kunnen we een hele discussie over op zetten ten aanzien van klimaat etc, maar dat lijkt me een slecht plan gezien de diverse door emoties gekleurde reacties die ik hier lees.
Ben bang dat de heren moderators dan al snel moeten ingrijpen…
Hoe dan ook ik ben vader van 5 (pleeg-)kinderen en opa van inmiddels 12 kleinkinderen en ik wil dan ook alles wat binnen mijn mogelijkheden ligt doen en laten om de wereld voor hun zo goed mogelijk achter te laten.
Ciske
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 26.12.2021 - 16:59  ·  #72
Ik heb de laatste 20 jaar geen één idee, plan, maatregel of andere gekheid van de "overheid" gezien wat gunstig was/is voor de normale bevolking, alles is afgebroken.. nee ik herinner me niets wat goed is wat uit den Haag komt... verder zal ik me inhouden want ik kan ze niet zien of luchten...
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 27.12.2021 - 13:13  ·  #73
Ach, ik denk dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen. Net zoals mensen die in complottheorieën geloven, die denken dat de overheid capabel genoeg is om dergelijke plannen te verwezenlijken. :) Dat is allemaal zeker op technologisch gebied veel te moeilijk voor ze (niet voor niets lopen ze al meer dan 20 jaar met die plannen te leuren) en als ze iets optuigen is het systeem zo lek als een mandje of het werkt gewoon niet en dan zijn er honderden miljoenen aan publiek geld in private zakken verdwenen.
Ik woon trouwens praktisch tegenover een prominent lid van de plaatselijke fractie van de milieupartij, hij heeft 4 auto's voor de deur staan, alle 4 uit de categorie goedkoop Japans en Frans oud bakkie op benzine, elektrische auto's kunnen ze denk ik niet betalen. Opladen kan ook niet want vrijwel niemand heeft een eigen oprit, een snoer over de stoep of straat leggen kost je 250 euro boete.
Intussen lees ik in de nieuwsbrieven van oldtimerbelangenclub FEHAC ook het nodige gejammer en geklaag over mogelijk afschaffen van de mrb vrijstelling. Ik ben benieuwd wat die lobby gaat doen, ze gaan er beslist flink tegenin.
Wakkerewilly

Subject:

· 
Posted: 29.12.2021 - 13:48  ·  #74
Iedere systeemwijziging komt neer op een lastenverzwaring.
Vooruitlopend op de mogelijke komst van rekeningrijden is de MRB jaren geleden al fors verhoogd.
De MRB zou de basis worden voor de heffing per kilometer.
Met de huidige brandstofprijzen is er feitelijk al sprake van rekening rijden.
Diesels 0,10 en benzine auto's 0,18 euro per kilometer.
Het is nooit genoeg.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 29.12.2021 - 16:02  ·  #75
Mobiliteit zoals we nu kennen zal uiteindelijk verdwijnen. Althans als het aan de machthebbers ligt. Deze willen niet dat wij onbeperkt reizen want dat is slecht voor het milieu. Kijk ook maar waar cojona ons heeft gebracht met alle beperkingen.
Vroeg of laat komt er een keer een CO2/stikstof-taks en wordt het (vrij) reizen nog verder aan banden gelegd. Denk hierbij aan maatregelen zoals een maximum aantal km per jaar, autovrije zondagen, klimaatlockdowns enz enz.

Selected quotes for multi-quoting:   0