Op zoek naar een nieuw dopsleutelset

VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

Re: Op zoek naar een nieuw dopsleutelset

· 
Posted: 02.10.2021 - 07:08  ·  #16
Duur spul is mooi op werk gebied. En dan moet het wel voor mekaar zijn. Op hobby gebied wat ik thuis heb schiet dat niet op. Iets teveel koffie drinkers die wat komen lenen. 😅
Meerman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 02.10.2021 - 07:35  ·  #17
Koop meestal doppen van tengtools, goede kwaliteit en levenslange garantie bij normaal gebruik.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.10.2021 - 08:19  ·  #18
Quote door Tonneke

Quote door [-Tom-]

Ik heb een ratel/doppenset van Mannesmann met zulke doppen. Dat werkt echt perfect. Ben daar ook erg tevreden over.

Ja precies. Ik heb ook een set van Mannesmann, die gebruik ik al vele jaren met tevredenheid. Nog nooit een dop kapot gehad. Kleine ratel is wel kapot gegaan. Van de grote ratel zit het handvat los, en die valt er zo vanaf. Maar goed gebruik de grote ratel dan altijd zonder dat handvat. En zonder dat handvat kun je er makkelijk een staaf overheen zetten om het makkelijk als hefboom te gebruiken zodat je alles los krijgt. Enige minpuntje is dat de koffer op de naad van de twee helften is gescheurd. Dus nu af en toe met duct tape vast maken. Verder vind ik het een top set.

De koffer is bij mij ook op de naad kapot. Ik heb er een pianoscharniertje op gemaakt met popnageltjes.
De ratels zijn bij mij nog prima, het rubber ook.
ries123
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 02.10.2021 - 13:16  ·  #19
Via marktplaats een nieuw set Gedore 19JMU-3 kunnen bemachtigen! Dank voor de reacties en tips.
RIVADA
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 02.10.2021 - 15:46  ·  #20
Quote door ries123

Via marktplaats een nieuw set Gedore 19JMU-3 kunnen bemachtigen! Dank voor de reacties en tips.

Gefeliciteerd!
Ga je een hoop plezier aan beleven.
pwassink
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 02.10.2021 - 16:27  ·  #21
[/quote]
De koffer is bij mij ook op de naad kapot. Ik heb er een pianoscharniertje op gemaakt met popnageltjes.
De ratels zijn bij mij nog prima, het rubber ook.
[/quote]

Verduld, dat idee steel ik van je, :-)

Mannesmann kom je wel in verschillende varianten tegen, vaak vertelt de ratel als je er even aan draait je wel of t was is, heb t idee dat ze niet beter geworden zijn. kleine ratel heb ik ook ooit om zeep geholpen, ratels zijn ook niet voor oempfwerk riep een leraar ooit, daar heb je wringijzers voor, en die zijn vaak krom, geen idee waardoor ..

Doppen van die set kan ik kort over zijn, die zijn super, zet er ook zonder bezwaren een medium luchtsleutel / moeraanzetter op, en ze leven allemaal nog.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.10.2021 - 17:19  ·  #22
Quote door ries123

Slimme keuze, aangezien dit een eenmalige aanschaf is.
Veel sleutelplezier ermee.

Selected quotes for multi-quoting:   0