Quote
Zoals anderen hier al melden moet je een extra budget reserveren voor t oplossen van achterstallig of noodzakelijk onderhoud.
Dat geldt voor iedere auto van ieder merk in deze prijsklasse. zelfs een Toyota of Honda.
Je komt altijd slijtagedelen tegen. Schokbrekers, draagarmen, koppelingsplaten, wiellagers, remmerij etc. In deze prijsklasse zit je vaak aan hoge km.standen en iedere auto slijt. Logisch dat je dan eens wat moet vervangen. Maar hey, de aanschafprijs was er ook naar.
Je kan voor hetzelfde geld een wat nieuwere Picanto/Fiësta/Corsa kopen. Die hebben dan wel wat minder km's gereden maar zijn dan wel weer kwalitatief minder zodat je dan alsnog weer onderdelen moet vervangen.
Daarbij zijn auto's in deze prijsklasse vaak ook flink voorzien van allerlei parkeerschades. Als je dat weer netjes wilt hebben moet je ook investeren.
Kortom, je moet altijd geld achter de hand houden wil je je (goedkope) auto verbeteren.
Voor mij is het puur een hobby zo'n oude auto. Ik klus heel graag zelf aan mijn auto en haal er voldoening uit als de auto verbetert.
Maar heb je dat geld niet, dan moet je je zelf misschien eens achter de oren krabben of het überhaupt verstandig is nu een auto aan te schaffen.