Collega vroeg mij mee te kijken naar een opvolger voor zijn private lease Skoda die hij binnenkort moet inleveren. Hij kwam zelf met deze V90 D4:
https://dekrie.nl/occasions-ko…nscription
Mijn bedenkingen zijn dat hij 2 keer een distributiewissel heeft gehad, bij 133K en bij 146K. Ik kan geen goede reden bedenken waarom dit zou zijn gebeurt behalve iets van een lekkage oid. Daarnaast heeft een AWD denk ik geen echte meerwaarde en wel een mogelijke kostenpost en meer gewicht.
Volgens mij is de D4 wel een betrouwbaar blok gebleken? Dat is toch een VEA blok? En die 8 traps automaat is volgens mij ook niet verkeerd?
Ik kwam als alternatief met deze V70:
https://www.flevomobiel.nl/Vol…o=gallerij
Ook een D4 en 8 traps automaat, maar wel een pak goedkoper.
Nu lees ik dat de 190pk variant in de V90 minder olieverbruik problemen kent, maar daarnaast lees ik ook dat deze problemen bij de 181pk variant in 2016 wel een beetje over waren. Klopt dat?
Kunnen jullie mij wat meer info geven?
https://dekrie.nl/occasions-ko…nscription
Mijn bedenkingen zijn dat hij 2 keer een distributiewissel heeft gehad, bij 133K en bij 146K. Ik kan geen goede reden bedenken waarom dit zou zijn gebeurt behalve iets van een lekkage oid. Daarnaast heeft een AWD denk ik geen echte meerwaarde en wel een mogelijke kostenpost en meer gewicht.
Volgens mij is de D4 wel een betrouwbaar blok gebleken? Dat is toch een VEA blok? En die 8 traps automaat is volgens mij ook niet verkeerd?
Ik kwam als alternatief met deze V70:
https://www.flevomobiel.nl/Vol…o=gallerij
Ook een D4 en 8 traps automaat, maar wel een pak goedkoper.
Nu lees ik dat de 190pk variant in de V90 minder olieverbruik problemen kent, maar daarnaast lees ik ook dat deze problemen bij de 181pk variant in 2016 wel een beetje over waren. Klopt dat?
Kunnen jullie mij wat meer info geven?