Hallo!
Voor de crash had ik al een topic geopend met zoemend geluid en een trillende auto.
Na de bout van de aandrijfas aangedraaid te hebben leek het over!
Maar helaas is het weer terug gekomen.
Misschien dat jullie ideeen hebben?
- Zoemen bij gelijk belastend rijden
- Zoemen bij stevig afremmen
- Als een gek trillen in koude toestand. Na circa 5 km is het een stuk minder
- Uitlezen via VIDA en geen 1 storing :dance
- Goede maand terug draagarmen vervangen, veerpoot revisie en nog diverse andere zaken meegenomen
- Rechter wiellager circa 30-40.000km geleden vervangen door 1 van SKF
- Remmen rondom circa 40.000km oud van het merk Brembo
- Blokken onderlaatst vervangen van het merk Brembo
- Motor loopt als een zonnetje zowel koud als warm en ook met live data van VIDA naast me op de stoel.
- Het geluid was al voor het vervangen van de draagarmen en dergelijke maar het was niet opvallend en dacht dat het de banden waren. Die zijn 2 dagen erna vervangen en gelijk de hele auto uitgelijnd.
Het gene wat ik nu verdenk zijn de aandrijfassen. De gene die er nu onder zitten zijn nog origineel en staat nu op circa 374.000KM.
Linker homokineet knoept bij het stuur helemaal om gooien (minimaal nog) maar zit er wel aan te komen.
En alle zoemende geluiden lijken van de rechterkant te komen en dat doet me verdenken aan de beruchte aandrijfas :bandit:
Zijn er hier mensen die de zelfde symptomen gehad hebben?
Ik had ook al zitten kijken voor een adresje voor die assen maar ik zag het een en ander uit Engeland voorbij komen maar ik zie alleen nergens terug dat ze assen hebben voor een automaat bak.
Betreft een 2.4D 6 Geartronic euro 4
Groetjes Martijn
Voor de crash had ik al een topic geopend met zoemend geluid en een trillende auto.
Na de bout van de aandrijfas aangedraaid te hebben leek het over!
Maar helaas is het weer terug gekomen.
Misschien dat jullie ideeen hebben?
- Zoemen bij gelijk belastend rijden
- Zoemen bij stevig afremmen
- Als een gek trillen in koude toestand. Na circa 5 km is het een stuk minder
- Uitlezen via VIDA en geen 1 storing :dance
- Goede maand terug draagarmen vervangen, veerpoot revisie en nog diverse andere zaken meegenomen
- Rechter wiellager circa 30-40.000km geleden vervangen door 1 van SKF
- Remmen rondom circa 40.000km oud van het merk Brembo
- Blokken onderlaatst vervangen van het merk Brembo
- Motor loopt als een zonnetje zowel koud als warm en ook met live data van VIDA naast me op de stoel.
- Het geluid was al voor het vervangen van de draagarmen en dergelijke maar het was niet opvallend en dacht dat het de banden waren. Die zijn 2 dagen erna vervangen en gelijk de hele auto uitgelijnd.
Het gene wat ik nu verdenk zijn de aandrijfassen. De gene die er nu onder zitten zijn nog origineel en staat nu op circa 374.000KM.
Linker homokineet knoept bij het stuur helemaal om gooien (minimaal nog) maar zit er wel aan te komen.
En alle zoemende geluiden lijken van de rechterkant te komen en dat doet me verdenken aan de beruchte aandrijfas :bandit:
Zijn er hier mensen die de zelfde symptomen gehad hebben?
Ik had ook al zitten kijken voor een adresje voor die assen maar ik zag het een en ander uit Engeland voorbij komen maar ik zie alleen nergens terug dat ze assen hebben voor een automaat bak.
Betreft een 2.4D 6 Geartronic euro 4
Groetjes Martijn