Zomerband 2015

yep, da's inderdaad vroeg

EdwardP
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: camerafilterwebsho…
Subject:

Re: Zomerband 2015

· 
Posted: 02.03.2015 - 10:10  ·  #16
Ik heb voor de zomer ook de Dunlop Sport Blueresponse (205/55/16) er aan de voorkant op liggen.
Deze hebben nu 20.000 km gereden en zijn voorlopig nog niet aan vervanging toe.
Kosten: € 174,- twee banden incl. montage en balanceren.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 02.03.2015 - 12:03  ·  #17
ik heb zeer goeie ervaringen met het winterbroertje van die Dunlop Bluresponse, de winter response 2:
zo goed dat ik ze van mijn mazda heb meegenomen naar de volvo..
super grip en nog nooit zo zuinig met mijn mazda gereden(!?) en dat voor een winterband..
als ik nieuwe zomerbanden mag, worden het denk ik ook bluresponse..
harold
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 02.03.2015 - 12:16  ·  #18
Quote door Martijn

Wij hebben ook Hifly banden gehad (tijdelijk), maar die bevielen toch erg goed ! Stil, goede grip ! Slijtvastheid zal vast iets minder zijn, maar verder eigenlijk goede banden waar we best tevreden over waren. Volgens mij heeft Knip S70 ze ook.

ja die heeft knip er ook onder.
:yes:
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 02.03.2015 - 21:19  ·  #19
Zolang ik me kan herinneren, rijd ik op Michelin banden. De eerste 2CV in 1966 de X-band, Peugeot 204 in 1969 op X-As banden en nu dus mijn S60 bij aflevering 2 jaar geleden op Michelin Primacy HP laten afleveren in 225/45R17. Voorwielen 4 mm, achter 5 mm profiel. E.e.a. na 40.000km, gaan dus deze zomer vervangen worden door hetzelfde.
GreyS60

Subject:

· 
Posted: 02.03.2015 - 21:30  ·  #20
...
rubenverhaaf
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.03.2015 - 21:32  ·  #21
premacy 3 is wel een top bandje hoor.

wat het cuppen van conti's of welke dan ook betreft.. houd de regel aan bij de winter/zomer wissel ook je banden van lv -> ra rv -> la te wisselen. uiteraard de rest ook kruislings =)
dit mits het met je draairichting mogelijk is, anders bij iedere wissel van voor naar achter plaatsen en visa versa dit om cuppen te voorkomen en de max. uit een compleet nieuw setje te halen
626Ronin
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.03.2015 - 12:32  ·  #22
Quote door rubenverhaaf

premacy 3 is wel een top bandje hoor.

wat het cuppen van conti's of welke dan ook betreft.. houd de regel aan bij de winter/zomer wissel ook je banden van lv -> ra rv -> la te wisselen. uiteraard de rest ook kruislings =)
dit mits het met je draairichting mogelijk is, anders bij iedere wissel van voor naar achter plaatsen en visa versa dit om cuppen te voorkomen en de max. uit een compleet nieuw setje te halen

(premacy is een Mazda, je bedoelt primacy :D )
maar behalve de officiële draairichting die jij al noemt, ken ik (uit de trucks) nog een reden om banden niet de andere kant op te laten rollen: het karkas zèt zich in een bepaalde richting, (meestal die van de remmen, die zijn als het goed is sterker dan de aandrijving) en als je dat na een jaar (of elk jaar) omdraait, moet dat karkas weer de andere kant op.. met onrondheid of (bij de trucks iig) op den duur zelfs klappers als gevolg..
ik zeg: dàn maar een nieuw setje banden.. of leven met gecupte banden..
maar gewoon voor-achter wisselen en ze regelmatig even laten wèrken scheelt ook al..
(de ergst gecupte banden vind je onder de auto's van (mensen die rijden als) "bejaarden")
DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.03.2015 - 13:32  ·  #23
Ik kocht de auto met Vredestein Ultrac Cento's, maar die vond ik vrij 'hard en stuiterig' ...
Daarna overgegaan op Michelin Pilot Sport 3. Superfijne band!
Sinds vorig jaar augustus zit er achterop Primacy 3, ook geen klagen over ...
225/45-17
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 05.03.2015 - 17:03  ·  #24
En hier komt onze el cheapo weer: als je een garage hebt die ze er voor je onder wil leggen zou ik ze uit Duitsland laten komen en even hier checken wie de goedkoopste is:

http://www.daparto.de/Reifen-Preisvergleich

Scheelt bij mij 3 tientjes per band tegen 8 euro verzendkosten per 4 banden.
davyv70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.03.2015 - 20:50  ·  #25
Ik rij zomerbanden merk Milestone 235/40r18 kost mij heel weinig en ben geen wilde rijder ondanks de t5.ik heb er schik mee zijn heel stil onder de auto.
Piet_piraat
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 06.03.2015 - 08:07  ·  #26
Quote door EdwardP

Ik heb voor de zomer ook de Dunlop Sport Blueresponse (205/55/16) er aan de voorkant op liggen.
Deze hebben nu 20.000 km gereden en zijn voorlopig nog niet aan vervanging toe.
Kosten: € 174,- twee banden incl. montage en balanceren.

Die vond ik overigens wel vrij week. Had ze achterop de BMW liggen maar die werd er met z'n RWD heel instabiel van. Voorop was het nog te doen.
EdwardP
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: camerafilterwebsho…
Subject:

· 
Posted: 06.03.2015 - 10:09  ·  #27
Naar mijn idee plakken ze behoorlijk aan de weg, piepen ook niet als je wat sneller de hoek om gaat.
Overigens scheur ik niet met de Volvo, ga wel regelmatig heel Duitsland door en daar voldoen ze ook prima (voor mij dan hè).
Ik zal er nog wel eens extra op letten als ze er weer op liggen (nu nog winterbanden).
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 06.03.2015 - 12:21  ·  #28
Continental heb ik nog nooit een goede ervaring mee gehad. Dat gebeurt, net zoals dat ik altijd pech heb met Citroens.. Dus geen Conti voor mij.

Voor ons deed de Michelin Pilot Sport 3 het vorig jaar heeel erg goed. we hebben in de zomer 2 van de 4 banden "op" gereden, althans naar minder dan 3 mm profiel, dus die heb ik weg laten gooien. Daar gaan gewoon weer twee dezelfde voor terugkomen.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 06.03.2015 - 13:03  ·  #29
Ik had laatst 2 General banden laten monteren omdat mijn pirelli's hoogtslag hadden.
General is sub merk van Continal.
Moet zeggen dat ze een stuk stiller waren.
Slijtage heb ik niet gemeten.

Prijs was ook leuk.
Voor 2 banden 225/45/17 met monteren was ik 180 euro kwijt
Domaso

Subject:

· 
Posted: 09.03.2015 - 08:46  ·  #30
Voor de zomer heb ik 2 nieuwe banden nodig in 225/50/17. Heb nu Michelin op de S80. Twijfel tussen Michelin Primacy 3 en Goodyear Efficient Grip Performance. Op bandenmarkt staat bij de Michelin een EU label van B, A en 69 dB. Op de Michelin site staat echter C, A en 69 dB. Eerste letter geeft trouwens het brandstofverbruik aan.
Dus bandenmarkt.nl om gevraagd waarom zij een ander label hanteren dan Michelin. Krijg ik volgend antwoord:
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail en interesse in ons bedrijf.
Graag willen wij u informeren dat u de volledige uitleg kunt vinden in de volgende text:

De Europese Unie, onder CE 1222/2009, heeft opdracht gegeven dat alle banden die geproduceerd worden na de datum van 1 juli 2012 voor auto's en commerciële voertuigen zijn voorzien van standaard EU-bandenlabels die hen classificeren onder drie prestatie-eigenschappen: brandstofverbruik geclassificeerd van A tot G, grip op nat wegdek geclassificeerd van A tot G, en geluidsemissie in decibel.

Categorieën van banden, niet beïnvloed door deze regeling, zijn onder andere: vernieuwde banden, professionele off-road banden, race-/sportautobanden, evenals bepaalde soorten banden die zijn ontworpen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, T-type tijdelijke reservebanden, banden voor auto's gebouwd vóór 1990, banden met een maximum toegestane snelheid van 80 km/u, banden voor velgen met een diameter kleiner dan of gelijk aan 254 mm of groter of gelijk aan 635 mm.
Dit label is aan de ene kant bedoeld om de economische en ecologische efficiëntie in het verkeer te bevorderen, evenals het verhogen van de verkeersveiligheid, en aan de andere kant om consumenten te helpen om de juiste banden te kiezen door te zorgen voor een zekere mate van producttransparantie.

Niettemin werd het label bekritiseerd omdat het slechts een beperkt aantal kenmerken weergeeft. Vakmensen beweren dat de banden veel meer functies hebben die belangrijk zijn en van belang zijn voor de verkeersveiligheid, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, aquaplaning eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, producteigenschappen op natte en droge wegen anders dan grip op nat wegdek, eigenschappen op sneeuw.
De bandenfabrikanten suggereren dat de testresultaten van verschillende instellingen en de industriële tijdschriften een zeer belangrijke bron van informatie voor de eindgebruiker moet blijven, omdat zij zich focussen op een brede verscheidenheid aan bandeigenschappen en functies en deze ook beoordelen.

Meent dat de banden worden getest in de loopende productie week daardoor zijn ook verschilende EU Bandenlabels en naturlijk DOT productie coderingen.

Met vriendelijke groet,

Is toch gewoon een fout op autobandenmarkt of niet soms?

Nu weer on topic: Michelin Primacy 3 of Goodyear Efficient Grip Performance?

Selected quotes for multi-quoting:   0