Zomerbanden ; Hifly HF-805

StefanCJ
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

Re: Zomerbanden ; Hifly HF-805

· 
Posted: 13.06.2015 - 07:24  ·  #16
Ik geloof best dat de banden goed presteren als ze nieuw zijn, maar hoe houden ze zich na 5dkm of 1dkm? Mijn ervaring met B merk banden is dat de prestaties toch achteruit gaan na verloop van tijd (Falken na 6dkm).
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 13.06.2015 - 19:10  ·  #17
Ik zou echt opletten met goedkope banden. Ik heb echt geleerd Door een harde les. Met de vorige v70 en de Passat ervoor veel ellende gehad met goedkopere banden. Zware auto kan het niet aan. Niet alleen prestaties zijn minder, maar heb ook 3 keer een ander probleem gehad. 2x een blaar op een zijwand en 1 keer scheur in een band. De auto's zijn te zwaar. Ook niet te spreken over meerdere banden met wegligging bij nat weer. Ben gewaarschuwd. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen als mijn vrouw met Kids wat gebeurd en koop nu banden die goede naam en testresultaten hebben. Enige contact met de weg.
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 13.06.2015 - 19:16  ·  #18
Goedkope banden zijn niet per definitie slecht(er).
Testresultaten zeggen overigens ook niet alles. Onze winterbanden zijn volgens het internet zéér rumoerig, en hebben slechte grip op nat wegdek. Onze ervaring is echt totaal anders, sterker nog. De winterbanden zijn stiller als de huidige continental banden..

Meerdere autogarages leveren Hifly als huismerk-band, en ik ken weinig klachten over deze banden.
Zeker in de Xl uitvoering, dan hebben ze een draagvermogen van 670KG per band, dus dat is voor de gemiddelde V70 ruim voldoende. 4X 670kg.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 13.06.2015 - 20:53  ·  #19
Ik blijf dit topic volgen om te vernemen wat de praktijkervaringen zijn met deze banden.

Quote door blastaway

Ik zou echt opletten met goedkope banden. 2x een blaar op een zijwand en 1 keer scheur in een band.

Bij mijn vorige Volvo had ik op een gegeven moment bij een Michelin Pilot band ook een blaar op de wang, dit gebeurt dus ook bij dure merkbanden.
En bij mijn huidige Volvo hadden de Michelin zomerbanden (die er bij zaten toen ik de wagen kocht) droogte scheurtjes in het loopvlak zodat je op het canvas keek, en dat was afkeur bij de APK. Die Michelins waren overigens pas 3,5 jaar oud. Een merkband is dus geen garantie voor een lange levensduur.
Grip blijft voor mij veel belangrijker.
Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 00:19  ·  #20
Deze banden zijn low-end. 7-8 meter meer remweg op nat dan een top 10 band en ik weet genoeg. Ik heb een S80 in Tiel onder meer laten staan omdat dit rubber er onder lag. Lees deze test maar eens (plaats 45 van 50):

http://www.autobild.de/artikel…46593.html

Maar goed, iedereen kiest naar rato vd eigen portemonnee :-)
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 01:06  ·  #21
Als je een bestuurder bent die het maximale uit zijn wagen wil halen dan is een aantal meters kortere remweg idd erg belangrijk. Persoonlijk ben ik dat niet (meer :D ) en pas ik met regen mijn rijstijl nog meer aan. Inmiddels ben ik een meer relaxte rijder en hoop daarmee onderstaande situatie te voorkomen. Immers: met Pirelli's of Michelins voorkom je met een op een grens rijdende chauffeur deze situatie ook niet meer :devil:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 02:28  ·  #22
Quote door ProVolvo

Als je een bestuurder bent die het maximale uit zijn wagen wil halen dan is een aantal meters kortere remweg idd erg belangrijk. Persoonlijk ben ik dat niet (meer :D ) en pas ik met regen mijn rijstijl nog meer aan. Inmiddels ben ik een meer relaxte rijder en hoop daarmee onderstaande situatie te voorkomen. Immers: met Pirelli's of Michelins voorkom je met een op een grens rijdende chauffeur deze situatie ook niet meer :devil:

7-8 meter op een natte weg is vaak het verschil tussen "poe, dat was close" of KLABAM!
Het heeft weinig van doen met de max uit je auto halen, het is meer dat ene moment dat iedere bestuurder 1 of 2 keer per jaar overkomt.

Ik geloof wel dat de airbags het doen, ik kom daar liever niet proefondervindelijk achter :thumb:

Edit: net even opgezocht en 8 meter meer remweg is met 40 km/h in je voor ligger ploegen http://www.gratisrijbewijsonline.be/snelheidwet6.htm
DDH
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 08:14  ·  #23
Quote door ProVolvo

Quote door blastaway

Ik zou echt opletten met goedkope banden. 2x een blaar op een zijwand en 1 keer scheur in een band.

Bij mijn vorige Volvo had ik op een gegeven moment bij een Michelin Pilot band ook een blaar op de wang, dit gebeurt dus ook bij dure merkbanden.

Hier ben ik van mening dat dit een beschadiging is, veroorzaakt door iets te raken. Dus daar kan een band (duur of goedkoop) niks aan doen. En het hoeft zich niet gelijk zichtbaar te zijn. Veel bestuurders zullen al snel roepen niks geraakt te hebben... :shame:

Plaatje bij het praatje: (moet je eens bedenken hoe de band klem gezeten heeft en uit z'n verband getrokken is....Het rubber zit aan de velg.)
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 09:39  ·  #24
Ik wil ook niemand verbieden foekie joekie banden te kopen, dat is aan ieder zelf. Zie het echt als een waarschuwing. Ik lees net van de aanrijding. Ik kan dat dan ook nog aan het lijstje toevoegen. Had ik niet eens aan gedacht. Ik heb met mijn eerste Passat met (damn ik weet het merk niet meer, iets uit verre oosten) een aanrijding gehad. Ik voelde met slecht en ben naar huis gereden vanuit mijn werk destijds in Sittard. Ik kom bij de stoplichten in Maastricht en zag ineens dat de auto voor me stil stond. Ik remde abrupt en schoot door. Ik schrok me dood en heb de auto geraakt. Heeft me mijn no claim gekost.

Ik denk ook dat die meter extra remkracht wel het verschil maakt tussen raken of net niet. Ik reed ook zo'n 50 km per uur.
Als je met 120 moet remmen zal het weinig schelen.

De blaren op de zijkant waren toch echt van het merk. Ik weet dat de 2e keer zelfs een dag na opleggen al was. Bandenboer hier om de hoek was ook echt geschrokken en vloekte dat iedereen maar mooi wilde zijn, maar niks mocht kosten. Hij heeft nu ook alleen nog maar 1 huismerk en de rest merkbanden. Als je zelf wat meeneemt om op te leggen is dat je eigen verantwoording.

Ten slotte: Ik ben nogal wispelturig en ben in mijn leven van 37 jaar zeker 20x van auto gewisseld (vrouw en mijne), waar ik altijd andere velgen op legde. Het is dus niet dat ik deze review over 1 nacht ijs schrijf. Helaas ben ik ervaringsdeskundige!

Ik zeg alleen: doe er je voordeel mee en geef 20 euro meer per band uit. Kan je je nooit verwijten dat het daar aan heeft kunnen liggen als wat is gebeurd.
GerardD
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 11:05  ·  #25
Ik ben gisteren naar de garage gereden om mijn banden te laten balanceren, ik vond nml dat de achterkant wat onrustig was op met name de snelweg.
Hij vroeg me even later eens naar de band te komen kijken en deze was verre van rond!
Als ik mijn hand over het loopvlak liet glijden voelde ik allemaal hobbels en bobbels.
Het betrof een band die er al op zat toen ik de wagen in januari kocht en deze leek zo op het oog nog prima. Het was een voor mij onbekend merk waarvan ik helaas de naam niet meer weet, maar ik ben erg blij dat er achter nu alsnog Michelin Primacy 3 op liggen!
Ik vraag me nml af wat er met zo'n band gaat gebeuren als op de Autobahn richting zuiden zoef... :sick:

Voor mij zelf heb ik besloten nooit meer op banden te bezuinigen. Gezien de kilometers die ik rij is dat per jaar een besparingen van slechts een paar euro!
DDH
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 11:09  ·  #26
Quote door GerardD

Hij vroeg me even later eens naar de band te komen kijken en deze was verre van rond!
Als ik mijn hand over het loopvlak liet glijden voelde ik allemaal hobbels en bobbels.

Dat noemt men 'cuppen' van een band. Komt ook bij betere merken voor.
Laat ook even de schokbrekers controleren.
iceblue
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 11:23  ·  #27
Hoi forumgasten,

Hier met iceblue, zijn er mensen die ervaring hebben met Achilles (men zegt dat deze in Indonesie worden gemaakt bij continental). Al een jaar rij ik achter met Achilles Sport ATR, niks geen problemen tot nu toe. Maar aan de voorkant ben ik van kingfrost (ik moet zeggen een vrij goede band voor een B-merk) nu wederom naar Achilles gegaan, hierop heb ik nu een probleem na balanceren tot twee keer toe blijft er trillingen ontstaan in het stuur en voelbaar op het gaspedaal. Mijn vraag aan jullie is nu of het de banden zijn, of wederom mijn aandrijfassen die vervangen zijn door Kuba van volvo service Elst afgelopen januari 2015.

Zelf hoop ik nu dat het toch de banden is ipv de assen, de assen waren goede gebruikte van Autorima. Maar wat is jullie oordeel of ervaring voor dat ik A-merk banden er op ga monteren aan de voorkant. Draagarmen zijn er nieuw onder gezet eveneens in januari 2015.

Ik hoor graag jullie ervaringen, mijn v70 is wel verlaagd sinds een jaar en hou zeker rekening met een snellere slijtage in ophanging.

Groet, Raymond "Iceblue"
René

Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 11:26  ·  #28
Topic gaat over de Hifly HF-805 en iedereen heeft zijn eigen ervaringen over banden.
Toch even melden dat ik de Kumho een prettige band vond.
Nu Dunlops maar of ik ze opnieuw aanschaf? :-/
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 12:10  ·  #29
Achillespees heb ik gehad in 19 inch op de Passat 3c icm bbs cs velgen. Prima combi. Nat weer wel echt slechter
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 12:42  ·  #30
Je hebt het over een verschil in prijs ter hoogte van een halve tank benzine tussen 4 bewezen goede banden en 4 banden die schijnbaar oké bevonden zijn door pietje die er net 2kkm op gereden heeft en vooral blij is dat hij 2tientjes heeft uitgespaard. Je moet er maar zin in hebben...

Selected quotes for multi-quoting:   0