En wat is een A merk?
Merken die uit een ander werelddeel komen zijn niet altijd B merken, net zoals onze A merken in een ander werelddeel geen B merken zijn.
Ik heb KUMHO onder de Volkswagen CC van de vrouw in 19 inch. Die zijn ook heerlijk, maar gummen ook aardig snel weg. Zal ook een B merk zijn denk ik???
Vind de banden discussie altijd leuk om te volgen .
Aangezien ik jaren zelf banden wissel voor vrienden en kennissen ,en een vroega een tijdje in een garage heb gewerkt , vind ik dat ik er iets meer kijk op heb dan een gemiddelde autochauffeur ,op basis van opgedane ervaringen .
Met een A merk zit je bijna altijd goed .
B c tot f , tja er zit best wel is een goede band tussen maar vaak zie je wisselende kwaliteit , de ene lichting is de andere niet , en dat is vervelend .
Ik zelf heb best wat geprobeerd over de jaren , en zoek altijd een A merk band omdat het best wat voordelen heeft , een ding wat mij altijd op valt is dat indien een goede velg wordt gebruikt vooral licht metaal is er een hoop matige kwaliteit op de markt , die zijn relatief licht van gewicht (de goede kwaliteit )en goed in balans , met een a merk band en een goed uitgelijnde auto heb je daar meestal geen omkijken meer naar .
Ook is de hoeveelheid te plakken lod vaak veel minder bij de goede kwaliteit
Dus b merk met b merk velgen is geen goed plan , de mindere banden hebben ook vaak een raar slijt patroon omdat de samenstelling van de band niet homogeen is .
Dus wil je veilig en comfortabel dan gewoon A merk banden met originele of a merk velgen .
Ook wordt vaak vergeten dat de extra kilo's velg en band is onafgeveerde gewicht is erg belangrijk voor de wegligging .
Ik heb allerlei merken onder mijn auto gehad. Zeer dure Michelin en Pirelli.
Ik zag testen van Vredestein en dacht dat is het proberen waard. Ze kosten maar de helft.
Ik wil nooit meer anders. Zeer stille en slijtvaste banden. Niet cuppen zoals de andere nee, super banden voor erg weinig geld.
Ik praat dan over 245x40x18.
dat is het leuke van bandentesten, ze worden alleen uitgevoerd met nieuwe banden waar dan een stuk mee gereden word. over levensduur en eventueel cuppen wordt nooit gesproken. dat is bij conti nog wel eens het geval, nog 4 a 5 mm profiel maar compleet gecupt dat je ze weg doet. Dus dan toch een dure band (per kilometer).
uiteraard maakt de staat van de schokdempers en onderstel ook uit, dus die scheiding moet ook duidelijk gesteld worden.
mijn laatste lease auto - mondeo 150pk diesel - stond vanaf nieuw op hankook, deden het best aardig, maar toen ze op waren heb ik geklaagd en er michelins op gekregen, merkbaar beter, stiller, meer grip, en auto voelde stabieler aan.
anderzijds; op de bmw heb ik uniroyal rainexpert, ook een b merk, maar die heb ik nog nooit kunnen betrappen op verkeerd gedrag, en ze gaan ook heel lang mee, voor zit er al 60000 op en nog 3a4 mm.
Dat a-merk altijd goed is. Michelin Energysavers zijn ronduit slechte banden, mijn primacy hp hebben nu nog 5mm+ profiel en zijn alle 4 gecupt, de GoodYear Eagle f1 onder mijn bmw cabrio hebben last van tijdelijke stavlakjes en zijn binnen 20kkm achter versleten, de GoodYears onder mijn Jeep waren levensgevaarlijk op vochtig wegdek, Dunlop streetresponse slijt ook binnen 20kkm weg, Pirelli is vaak vooral goed als ze nieuw zijn, enz. Het is dus niet zo dat a-merk altijd goed is en b-merk soms misschien ook wel een lucky treffer als ze nieuw zijn en onder een auto met max 100pk liggen, het is model band afhankelijk. Ik ben nu aan het kijken naar Nokian zline, fulda sportcontact, vredestein vorti of sessanta, Hankook s1 en GoodYear Asymmetric 2. Onder de Mondeo liggen nu Nokian lines en die doen het prima en ook de D3 en A3 winterbanden van Nokian zijn uitstekend.
Nou,
"Met een A merk zit je bijna altijd goed .
B c tot f , tja er zit best wel is een goede band tussen maar vaak zie je wisselende kwaliteit , de ene lichting is de andere niet , en dat is vervelend"
Vwb cuppen; klopt maar in dit geval is de auto onschuldig en blijken de primacy hp gewoon slechte banden te zijn helaas.
Er is wel een verschil . dat neem ik even aan dan , jou evaringen zijn op je eigen auto's gebaseerd . .
In mijn geval ook 3 in dit geval , maar ook nog is op een aantal andere auto' waarvan ik de vanden doe , heb namelijk de apparatuur daarvoor staan in mijn hobby schuur .
Ik zie gewoon duidelijk de verschillen terug in de betere A merk band , al zijn er daar olk missers tussen wordt vaak wel snel wat aan gedaan .
Denk dat ik gemiddeld toch wel van een 20 tal of meer elk jaar de banden om leg .
En ben er wel achter dat de aanbeveling van de fabrikant wel de voorkeur heeft .