Zomerbanden ; Hifly HF-805

Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

Zomerbanden ; Hifly HF-805

· 
Posted: 12.06.2015 - 19:25  ·  #1

Morgenochtend worden 2 nieuwe zomerbanden gemonteerd wegens een hoogteslag in de Continental sportcontact 3 banden. Heel erg? Nee, want erg stil vond ik ze niet.

Bij aankoop zaten er 2 Hifly's HF-805 onder gehad. Aangezien deze achter zaten hebben wij niet echt gelet op de prestaties hiervan. De huidige conti's van vóór gaan naar achter, en voor komen dus 2x nieuwe Hifly's. De hoogteslag in de voorste banden was niet zichtbaar, dus deze zal er vast niet zijn.

Verschillende testen en reviews op het internet tonen overigens zéér positieve reacties. Nader onderzoek leert mij dat deze band blijkbaar geproduceerd word door Michelin. De fabriek en alle kennis is afkomstig van Michelin.

Wegens het hoogteverschil hebben wij een compromis kunnen maken met de bandenservice, €59.95 per band all-in. Normaliter kost het bij hen €79.95.

De HF-805, welke gemonteerd gaat worden :
Deze 17" Hifly HF805 band heeft een bandbreedte van 225mm en een bandhoogte van 45mm. Het maximale draagvermogen van deze band is 670 kilogram per band. Daarnaast is deze band geschikt voor snelheden tot 270 km/uur.

bron

De nieuwe HIFLY banden - geproduceerd door een gerenommeerde fabriek (EDIT : Michelin dus!) - ondergaan de hoogste kwaliteitscontrole. Uit een uitgebreide test is onder meer gebleken dat de banden een minimaal geluidsniveau hebben en optimaal grip op nat wegdek bieden. Ondek dit kwaliteitsproduct! Tevens uitgeroepen tot beste budget autoband van 2011!

Zoekt u kwaliteit en prijs zo laag mogelijk, dan is HIFLY echt een aanrader!

bron

Bandenprijs : €56.68 per stuk!
Hier enkele reviews :
TOYOTA PRIUS II
Ik reed altijd op A merken o.a. Michelin, Continental, Toyo, omdat ik al een vrij dure maand had heb ik deze Hifly maar laten monteren. Ach ja voor een keertje dacht ik nog, maar ik was totaal verrast over hoe deze band rijdt, Mijn prius is dan wel geen sportwagen, maar met de hifly 215/45 17inch banden eronder gaat hij toch wel wat straker door de bocht dan de Toyo's die ik er voorheen onder had. De prius is een van de stilste auto's, en daar doet deze band ook heel stilletjes aan mee, qua comfort is het dik in orde voor een 45 band. Grip heb ik genoeg doet niet onder voor de A merken, ook bij het vanuit stilstand loslaten van de bijna 600nm koppel op glad wegdek. Qua brandstof verbruik kan ik weinig over zeggen,bij normaal rijden iets zuiniger dan de toyo's maar het staat of valt hoe je met de prius rijdt.
Zal ik weer dezelfde banden kopen: Ja

FORD MONDEO
Prijs-, prestatie- en kwaliteitverhouding helemaal top. Duurdere merken zijn ten opzichte van deze band niet beter. Heb nu tweede paar laten monteren.

AUDI A4
Heb hiervoor de michelen primacy gereden en tot mijn grote verbazing kost deze band 1/3 tov michelen en je merkt het verschil totaal niet!!

VOLKSWAGEN Golf IV R32 DSG
Ben tot nu toe zeer tevreden (2000km)had altijd michelin maar heb nog geen verschil kunnen merken, wel leuk michelin in dezelfde maat kost 3x zoveel!

AUDI TT Quattro
Topband. Hiervoor had ik Michelin, maar deze zijn stiller en zeker niet slechter. Was een gok van mij, maar ben positief verrast. Laat die dure zogenaamde A-merken maar links liggen in het vervolg!

BMW 530 D Touring
Excellent ! ! !
RBR
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Zomerbanden ; Hifly HF-805

· 
Posted: 12.06.2015 - 19:42  ·  #2
Heb ze zelf ook op rondom zitten op de S60.
Heb geen ervaring met mijn Volvo op andere zomerbanden, maar deze Hifly's bevallen goed.
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.06.2015 - 19:46  ·  #3
Naar ons idee waren ze destijds stiller dan de huidige conti's! Op zich zijn het prima banden, en vaak beter dan (veel) duurder banden.

Dit is geen Chinese "troep", maar prima banden.

Hopelijk hebben leden er nog iets aan. ;)
DDH
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 12.06.2015 - 20:00  ·  #4
Elk A merk voert tegenwoordig ook een band in de B klasse......Er wordt immer steeds Meer naar de prijs gekeken.

Conti levert Platin
Bridgestone levert Lassa
En Michelin.......Schijnbaar HiFly (ik heb dr nooit van gehoord) <_<

Soms met gelijke profielen, soms met oudere profielen.
Vaak wel met een toch iets andere rubber samenstelling waardoor het bandenlabel er wat minder goed uit komt te zien.

Klanten kiezen tegenwoordig eerder voor de goedkopere dan voor de duurdere band!
Hier dus Platin.....Ook een fijne betaalbare band (van Conti dus)!

PS: Hankook is tegenwoordig ook erg fijn met prijs/kwaliteit! En scoort erg goed op de Labels!!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
DDH
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 12.06.2015 - 20:26  ·  #5
Hoe dan ook: Let op de spanning!! Geen overbelasting!! En niet te oud!!

:'(
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 12.06.2015 - 21:26  ·  #6
Martijn,

Goed om te vernemen dat jullie de Hifly banden rondom gaan monteren, en inmiddels ook al wat ervaring met deze band hebben.
Zelf heb ik altijd alleen maar Michelin gehad, maar in de maatvoering voor de 17 inch velgen is dit een erg dure band. Over een 5 à 10.000 km zijn de Michelins echt aan vervanging toe en ik heb bij de oriëntatie voor de opvolgers gezien dat de Hifly veeeel voordeliger is. Daarbij ben ik inmiddels een rustige rijder geworden en zie daarom niet meer de noodzaak om met een topmerk band te rijden. Wél zijn voor mij de grip- en remprestaties van een band erg belangrijk (vooral bij nat wegdek).
Ik lees daarom graag hoe deze banden bevallen.

P.S. Heeft Knip niet eens gemeld dat hij deze banden ook op al zijn Volvo's heeft ??
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.06.2015 - 21:37  ·  #7
Ja, Patrick (Knip) heeft zo ook onder beide Volvo's en is zéér tevreden!

Quote door KnipS70

beide s70's op hifly banden, erg stil en veel grip.

de v70n op michelin's.

groet.

Quote door KnipS70

de vrouw heeft er de hele winter (hifly m+s) mee gereden,sneeuw,nat wegdek,droog wegdek etc. geen enkel probleem continu grip.
ook de groene( ondanks dat hij aan de grond ligt ) heb ik altijd grip,met nat weer of droog weer kan ik hem vol in de bochten gooien.

groet.
René

Subject:

· 
Posted: 12.06.2015 - 21:43  ·  #8
Heb er ook idd zeer goede recenties over gehoord.
Meningen verschillen nog al eens ... de een wil dit, de ander dat.
Blijf je houden waar het ook over gaat.
Neemt niet weg dat Hifly qua prestaties hoog aangeschreven staat. :thumb:
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.06.2015 - 21:45  ·  #9
Ja, daarom. Prima prijs, prima prestaties.
Zou forumleden aardig wat kunnen besparen. Wie weet is tzt een groupsbuy wel interessant.

Kun je nog iets besparen op een toch al voordelige band.
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 12.06.2015 - 21:55  ·  #10
Ook ik ben benieuwd naar jullie ervaringen Martijn. Waarschijnlijk moet onze v70 over een paar maanden ook nieuwe banden. Die hifly band is wel te koop voor een hele mooie prijs. Als ze dan ook nog goed zijn, perfect :yes:
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.06.2015 - 22:07  ·  #11
Ervaringen van ons, als achterbanden zijn goed.
Morgen komen ze er op als voorbanden. Maar goed, gelet op alle andere reviews ziet het er goed uit.

Forumlid dha-dhrom heeft ze ook, bij MMTS Powerflush Twente. Ik dacht €75 per band, all-in!
Daar kun je ze dus ook weghalen. Misschien een idee om daar een groepsbuy te doen?
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 12.06.2015 - 22:46  ·  #12
Voor een aantrekkelijke prijs doe ik mee....
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.06.2015 - 23:08  ·  #13
Ik zal wel eens een topicje openen binnenkort. ;)
Ik denk e.e.a. wel te kunnen combineren. Je hoort nog van me.
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 12.06.2015 - 23:36  ·  #14
De bronnen zijn nogal discutabel en is knip een objectief betrouwbare bron? Persoonlijk zou ik overigens de beste banden achter leggen, nu valt daar in dit geval over te discussiëren maar dan maar die met het meeste profiel achter. Voor dergelijke bedragen kan je overigens ook zo ongeveer a-merk rijden, zoek maar eens op bandenspotter.nl bijv. Omleggen kost je een tientje per wiel.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 12.06.2015 - 23:38  ·  #15
Online kom ik ze al tegen voor €46,5 (195/60/15). Dat is écht niet duur!

Selected quotes for multi-quoting:   0