Morgenochtend worden 2 nieuwe zomerbanden gemonteerd wegens een hoogteslag in de Continental sportcontact 3 banden. Heel erg? Nee, want erg stil vond ik ze niet.
Bij aankoop zaten er 2 Hifly's HF-805 onder gehad. Aangezien deze achter zaten hebben wij niet echt gelet op de prestaties hiervan. De huidige conti's van vóór gaan naar achter, en voor komen dus 2x nieuwe Hifly's. De hoogteslag in de voorste banden was niet zichtbaar, dus deze zal er vast niet zijn.
Verschillende testen en reviews op het internet tonen overigens zéér positieve reacties. Nader onderzoek leert mij dat deze band blijkbaar geproduceerd word door Michelin. De fabriek en alle kennis is afkomstig van Michelin.
Wegens het hoogteverschil hebben wij een compromis kunnen maken met de bandenservice, €59.95 per band all-in. Normaliter kost het bij hen €79.95.
De HF-805, welke gemonteerd gaat worden :
Deze 17" Hifly HF805 band heeft een bandbreedte van 225mm en een bandhoogte van 45mm. Het maximale draagvermogen van deze band is 670 kilogram per band. Daarnaast is deze band geschikt voor snelheden tot 270 km/uur.
bron
De nieuwe HIFLY banden - geproduceerd door een gerenommeerde fabriek (EDIT : Michelin dus!) - ondergaan de hoogste kwaliteitscontrole. Uit een uitgebreide test is onder meer gebleken dat de banden een minimaal geluidsniveau hebben en optimaal grip op nat wegdek bieden. Ondek dit kwaliteitsproduct! Tevens uitgeroepen tot beste budget autoband van 2011!
Zoekt u kwaliteit en prijs zo laag mogelijk, dan is HIFLY echt een aanrader!
Zoekt u kwaliteit en prijs zo laag mogelijk, dan is HIFLY echt een aanrader!
bron
Bandenprijs : €56.68 per stuk!
Hier enkele reviews :
TOYOTA PRIUS II
Ik reed altijd op A merken o.a. Michelin, Continental, Toyo, omdat ik al een vrij dure maand had heb ik deze Hifly maar laten monteren. Ach ja voor een keertje dacht ik nog, maar ik was totaal verrast over hoe deze band rijdt, Mijn prius is dan wel geen sportwagen, maar met de hifly 215/45 17inch banden eronder gaat hij toch wel wat straker door de bocht dan de Toyo's die ik er voorheen onder had. De prius is een van de stilste auto's, en daar doet deze band ook heel stilletjes aan mee, qua comfort is het dik in orde voor een 45 band. Grip heb ik genoeg doet niet onder voor de A merken, ook bij het vanuit stilstand loslaten van de bijna 600nm koppel op glad wegdek. Qua brandstof verbruik kan ik weinig over zeggen,bij normaal rijden iets zuiniger dan de toyo's maar het staat of valt hoe je met de prius rijdt.
Zal ik weer dezelfde banden kopen: Ja
FORD MONDEO
Prijs-, prestatie- en kwaliteitverhouding helemaal top. Duurdere merken zijn ten opzichte van deze band niet beter. Heb nu tweede paar laten monteren.
AUDI A4
Heb hiervoor de michelen primacy gereden en tot mijn grote verbazing kost deze band 1/3 tov michelen en je merkt het verschil totaal niet!!
VOLKSWAGEN Golf IV R32 DSG
Ben tot nu toe zeer tevreden (2000km)had altijd michelin maar heb nog geen verschil kunnen merken, wel leuk michelin in dezelfde maat kost 3x zoveel!
AUDI TT Quattro
Topband. Hiervoor had ik Michelin, maar deze zijn stiller en zeker niet slechter. Was een gok van mij, maar ben positief verrast. Laat die dure zogenaamde A-merken maar links liggen in het vervolg!
BMW 530 D Touring
Excellent ! ! !
Ik reed altijd op A merken o.a. Michelin, Continental, Toyo, omdat ik al een vrij dure maand had heb ik deze Hifly maar laten monteren. Ach ja voor een keertje dacht ik nog, maar ik was totaal verrast over hoe deze band rijdt, Mijn prius is dan wel geen sportwagen, maar met de hifly 215/45 17inch banden eronder gaat hij toch wel wat straker door de bocht dan de Toyo's die ik er voorheen onder had. De prius is een van de stilste auto's, en daar doet deze band ook heel stilletjes aan mee, qua comfort is het dik in orde voor een 45 band. Grip heb ik genoeg doet niet onder voor de A merken, ook bij het vanuit stilstand loslaten van de bijna 600nm koppel op glad wegdek. Qua brandstof verbruik kan ik weinig over zeggen,bij normaal rijden iets zuiniger dan de toyo's maar het staat of valt hoe je met de prius rijdt.
FORD MONDEO
Prijs-, prestatie- en kwaliteitverhouding helemaal top. Duurdere merken zijn ten opzichte van deze band niet beter. Heb nu tweede paar laten monteren.
AUDI A4
Heb hiervoor de michelen primacy gereden en tot mijn grote verbazing kost deze band 1/3 tov michelen en je merkt het verschil totaal niet!!
VOLKSWAGEN Golf IV R32 DSG
Ben tot nu toe zeer tevreden (2000km)had altijd michelin maar heb nog geen verschil kunnen merken, wel leuk michelin in dezelfde maat kost 3x zoveel!
AUDI TT Quattro
Topband. Hiervoor had ik Michelin, maar deze zijn stiller en zeker niet slechter. Was een gok van mij, maar ben positief verrast. Laat die dure zogenaamde A-merken maar links liggen in het vervolg!
BMW 530 D Touring
Excellent ! ! !