Zonder dat hij het nog weet...

....is er een nieuwe Volvo rijder bij!

Wybe
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

Re: Zonder dat hij het nog weet...

· 
Posted: 18.01.2017 - 16:43  ·  #16
Quote door peter71

En als het niet past en de vrouw heeft ook een rijbewijs, 2 x een V70 :thumb:

"als het niet past????" Bij mij zitten er drie (1,3 & 5) in een stoeltje op de achterbank. Past prima :yes:

Qua ruimte op de achterbank kun je het beste een S80 nemen (als het een Volvo moet zijn), uit eigen ervaring weet ik dat er daar flink meer ruimte zit dan in de V70.

En die S80, die zal wel meer ruimte op de achterbank, maar dan weer minder in de kofferbak, wat met kinderen ook wel handig is :D
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 18.01.2017 - 17:17  ·  #17
Quote door Wybe

"als het niet past????" Bij mij zitten er drie (1,3 & 5) in een stoeltje op de achterbank. Past prima :yes:

Ik was ook verbaasd. Wij moesten "vroeguh" met zijn drieen op de achterbank in een Ascona met achterwiel aandrijving. Dus ook nog zo'n tunnelbak in het midden!
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 18.01.2017 - 18:12  ·  #18
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 18.01.2017 - 18:30  ·  #19
Gefeliciteerd Anne.
Hij ziet er gezond uit en dat is het belangrijkste.
Geniet ervan.
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 18.01.2017 - 19:47  ·  #20
Welkom op deze werkwd!
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 18.01.2017 - 20:02  ·  #21
Gefeliciteerd! Recent tot dezelfde ontdekking gekomen: isofix en maxicosi zorgt voor iets andere rijpositie. Wisselen schiet niet echt op met een tweeling :shame:
Pakezel
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 18.01.2017 - 21:42  ·  #22
Gefeliciteerd Anne!
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 18.01.2017 - 23:15  ·  #23
Gefeliciteerd Anne!

Kjeld en Lars in de Volvo; Veel Zweedser krijg je het niet :D

Bij ons zelfde beeld: Maxi Cosi achter passagiersstoel.
Maar het gepruts gaat nog wel ff door: de volgende maat stoel (vooruit kijkend type) neemt behoorlijk wat ruimte in, in langsrichting. En in onderuit positie (semi lig stand), is de ruimte al heel snel te krap. Temeer daar die kleinen van ons nog al lang zijn en, zoals je dan ook niet zal verbazen, de voorstoelen behoorlijk ver naar achter staan.
het wordt pas beter als je geen stoelen en zitverhogers meer nodig hebt.

Vrienden van ons hadden 3 stoeltjes naast elkaar in hun V70. Toen ze de fout maakten die in te ruilen voor een Skoda, konden de achter portieren nog slechts met "gepaste overtuigingskracht" dicht.
Venderwel
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.01.2017 - 09:18  ·  #24
Dank u dank u allemaal.

Wat jij zegt Volvomannen, daar hebben we bij ons dus ook last van, Kjeld heeft in zijn '3' stoel met zijn benen ook nog wel wat ruimte vooruit nodig, omdat die stoelen er nou eenmaal voor zorgen dat de benen naar voren gaan en niet perse naar beneden.
Maar goed we redden ons wel, en een uur tot 2 uur zal ook wel prima gaan, maar veel langer zal het niet moeten duren denk ik.

Tsja Kjeld was er al.....niet bewust in het Volvo/Zweeds thema, vonden het gewoon een mooie naam toen we Kjeld Nuis een keer zagen schaatsen....(niet als fan maar gewoon: ...als we ooit kinderen krijgen en het wordt een jongen dan is dat wel een mooie naam). Volvo rijden deden we bij Kjeld nog niet, ook nog niet aan gedacht. Nou ja en bij de 2e zoek je er toch een beetje een naam bij he. ;-)
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 19.01.2017 - 14:39  ·  #25
Gefeliciteerd met de geboorte van de kleine.
Ik zou de maxicosie aan de bijrijders kant zetten. Stel dat je langs de snelweg met pech komt te staan is de bestuurderskant het dichtste bij de rijbaan. Het oudere kind kan je eventueel na het verwijderen van de maxicosi binnendoor de auto aan de bijrijderskant laten uitstappen. Een maxicosi vergt net wat meer werk om er in en er uit te halen dan het gordeltje los klikken van een kinderzitje. Dus uit veiligheidsoverweging zou ik de keus maken de maxicosi daar te plaatsen.

Toevallig heb ik hier van de week over na zitten denken. Bij ons is er ook een 2e onderweg en dan kom je ineens bij deze praktische zaken terecht.
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 19.01.2017 - 18:09  ·  #26
Gefeliciteerd !

Veel gezonde jaren toegewenst.

Groet,
Martijn
Venderwel
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.01.2017 - 07:30  ·  #27
Quote door The_ike_master

Gefeliciteerd met de geboorte van de kleine.
Ik zou de maxicosie aan de bijrijders kant zetten. Stel dat je langs de snelweg met pech komt te staan is de bestuurderskant het dichtste bij de rijbaan. Het oudere kind kan je eventueel na het verwijderen van de maxicosi binnendoor de auto aan de bijrijderskant laten uitstappen. Een maxicosi vergt net wat meer werk om er in en er uit te halen dan het gordeltje los klikken van een kinderzitje. Dus uit veiligheidsoverweging zou ik de keus maken de maxicosi daar te plaatsen.

Toevallig heb ik hier van de week over na zitten denken. Bij ons is er ook een 2e onderweg en dan kom je ineens bij deze praktische zaken terecht.

Dank u....

Goed punt, nou staat de maxi cosi bij ons wel op een base en kun je deze redelijk makkelijk los klikken, maar dan nog.

Selected quotes for multi-quoting:   0