Zou deze vacuüm remontluchter wat zijn?

Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

Re: Zou deze vacuüm remontluchter wat zijn?

· 
Posted: 27.06.2018 - 11:36  ·  #31
Quote door Musicus

Quote door Janvis

Maar doe je dan ook een voorraad remvloeistof in de tank?

Dat kan je doen. Hoef je nergens op te letten en kan je alles verversen. Omdat ik niet iedere keer alles wil schoonmaken na afloop heb ik dat niet gedaan.
Ik heb het reservoir afgetopt met nieuwe vloeistof en het reservoir alleen op druk gebracht. Dan moet je na iedere klauw even het reservoir checken.

Dan zit ik ff verder te fantaseren. Je gebruikt hem dus eigenlijk alleen maar als handpomp om het systeem onder druk te zetten zodat de vloeistof vanzelf door de leidingen gaat als je een ontluchtingsnippel open draait. Dan zou ik dus ook een dop kunnen pakken met een nippel en een stuk slang en die aansluiten op de compressor met de reduceer op bijvoorbeeld 1 bar. Dan ben ik helemaal voor een appel en een ei klaar. Alleen even regelmatig het reservoir controleren en zo nodig bijvullen. Maar voor die paar keer dat ik het spul gebruik lig ik daar niet echt wakker van.
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 27.06.2018 - 11:40  ·  #32
Exact! Dat zou moeten werken. Houd de druk zo laag mogelijk, bij mij gaat de vloeistof al lopen bij 10 Psi, ongeveer 0,7 Bar.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.06.2018 - 12:35  ·  #33
met deze manier van werken heb je juist grote kans om lucht in het systeem te pompen (wat je niet wilt), of je moet met 2 man zijn zodat eentje het vloeistofniveau in de gaten kan houden en dan loop je je doel voorbij lijkt mij. Als je het dan perse zelf wilt maken, voor een gering bedrag, zou ik idd zo'n plantenspuit nemen (als voorraadtankje)
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 27.06.2018 - 12:40  ·  #34
Als je het reservoir goed vult en er om denkt dat je regelmatig het peil in de gaten houdt kan er volgens mij niet veel mis gaan. Het is altijd beter dan het rempedaal telkens tot op de bodem in trappen als je het met twee personen doet. En ook dan moet je het reservoir in de gaten houden. Bij alle keren dat ik het zo gedaan heb is het mij opgevallen dat het peil niet eens zo super snel zakt. Dus ik ben er niet zo bang voor als ik heel eerlijk ben ;-)
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.06.2018 - 14:17  ·  #35
Zo doe ik het al jaren. Heb ooit zelf een oude Volvo remvloeistofdop uitgerust met een tuut, daar een slang met een bandenpomp ventiel opgemaakt. Deze zet ik op de dichtstbijzijnde band, en zet zo het systeem onder druk. Werk echt perfect en nooit lucht in het systeem. Wel idd het nivo in de gaten houden.
Ik zuig altijd het reservoir zoveel mogelijk leeg, vul deze dan af met verse vloeistof en begin dan met spoelen.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 04.07.2018 - 20:37  ·  #36
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 04.07.2018 - 20:49  ·  #37
Gewoon dat ding van de link van Dirk342 kopen, die €150 hoeft het niet te kosten, ik heb zelf een nieuwe powerbleeder gekocht voor €40,-

Betere methode is er gewoon niet, 1 litertje remvloeistof erin, en met een paar minuten ben je rondom klaar. (handbak->koppeling ook spoelen)

Selected quotes for multi-quoting:   0