Zou deze vacuüm remontluchter wat zijn?

Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

Zou deze vacuüm remontluchter wat zijn?

· 
Posted: 25.06.2018 - 14:25  ·  #1
Hallo allemaal,

Omdat het me toch ook wel makkelijk lijkt om alleen de remmen te kunnen ontluchten of gewoon om de remvloeistof alleen te kunnen wisselen zat ik wat te zoeken naar een eenvoudige vacuum ontluchter.

Nu had ik DEZE set gevonden voor een wel erg aantrekkelijk bedrag, daar kan je nauwelijks zelf wat voor in elkaar knutselen, wat vinden jullie er van? Het is natuurlijk niet voor dagelijks en professioneel gebruik, dat begrijp ik, maar voor de hobbyist die het misschien één keer per jaar gebruikt zou het daar wat voor zijn?
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

Re: Zou deze vacuüm remontluchter wat zijn?

· 
Posted: 25.06.2018 - 14:27  ·  #2
Eigenlijk niet.....

Ik heb hun duurdere variant, om vacuum tests mee te doen, ik ben er niet wild van.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.06.2018 - 14:32  ·  #3
Mmm jammer, leek me wel makkelijk namelijk maar wil er ook weer niet al te veel geld aan uitgeven voor die paar keer dat ik als hobbyist zo'n ding gebruik. Hoeft ook niet het beste van het beste te zijn voor mij, als het maar werkt.
Maarten-Jan
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: lanciathema.nl
Subject:

· 
Posted: 25.06.2018 - 14:35  ·  #4
Ik heb een goedkoop apparaatje dat wel werkt! Het is een drukvaatje dat je aansluit op een reserveband. Deze zet het drukvaatje onder druk en daaruit komt een slangetje dat je op het voorraad vaatje op de rembekrachtiger aansluit. Door de druk kun je alle 4 de wielen eenvoudig de nippels losdraaien en de vloeistof stroomt eruit. In het vaatje zit vloeistof dus dat wordt automatisch ververst. Ideaal!
Wybe
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 25.06.2018 - 14:36  ·  #5
Die set heb ik ook, maar bij het onluchten trekt hij lucht langs het ontluchtingsventiel naar binnen. Ben er niet weg van.
Heb inmiddels ook de eezybleed, die werkt met druk uit het reservewiel.
Die werkt wel erg prettig en kost ook de wereld niet.
https://www.toolstation.nl/sho…er/p82378#
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.06.2018 - 14:40  ·  #6
Ik ga er nog eens over na de denken. Die easy bleed zou via een reduceer misschien ook wel op de compressor werken denk ik.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.06.2018 - 14:45  ·  #7
Quote door Wybe

maar bij het onluchten trekt hij lucht langs het ontluchtingsventiel naar binnen.

Of is het om deze reden sowieso verstandiger om met overdruk te werken i.p.v. vacuüm?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.06.2018 - 14:57  ·  #8
Easybleed setje heb ik ook, tot nu toe tweemaal naar tevredenheid gebruikt. Wel goed schoon en droog maken na gebruik (bijv uitspoelen of als je perslucht hebt, doorspuiten), anders drogen achterblijvende druppeltjes in de slangetjes op en gaan de koppelstukjes verstopt zitten (bijv. het uiteinde van slangetje wat je op het reservoir draait)
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.06.2018 - 15:14  ·  #9
Eezybleed ook gehad, vond het niet wat om eerlijk te zijn. Zelf heb ik zowel een vacuümbleeder van Snap-On voor de voorremmen (ideaal ding!) en een Powerbleeder (drukbleeder) welke ik veel gebruik voor de achterremmen omdat je dat met vacuüum niet red. Met de laatste kun je eigenlijk alles aan je remmen doen en tevens de koppeling meepakken. Tevens zou je de laatste nog op je compressor aan kunnen sluiten, met wat kleine aanpassingen.

Die Powerbleeder kun je voor verschillende prijzen op het net wel vinden, maar puur even als voorbeeld bedoeld:

https://www.summitracing.com/int/parts/mvp-0260/overview/ , dus even niet op de prijs letten !
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.06.2018 - 15:20  ·  #10
Als ik even naar de prijs kijk i.c.m. het ontluchten d.m.v. druk zou dan DEZE wat zijn?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.06.2018 - 16:17  ·  #11
Snap-on spul en Eezybleed vergelijken is ook niet helemaal eerlijk hè ;-) Dat willen we allemaal wel Dirk, maar de voor de hobbyist kan dat niet uit.

Janvis, ik vind 60€ nog best veel voor zo'n 'plantenspuit'... hier op het forum was iemand die zelf zo'n ding voor een paar knaken in elkaar geknutseld heeft. Kan jij vast ook wel. Is een how-to van volgens mij.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 25.06.2018 - 16:39  ·  #12
Quote door Janvis

Als ik even naar de prijs kijk i.c.m. het ontluchten d.m.v. druk zou dan DEZE wat zijn?

Die heb ik al wat jaartjes met grote tevredenheid.
Ontzettend makkelijk. Vloeistof in de tank, dop op het reservoir draaien en op druk pompen.
Zo kan je ontluchten maar ook in een kwartiertje alle vloeistof vervangen. Door de druk in het vat word ook de vloeistof bijgevuld.
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 25.06.2018 - 16:50  ·  #13
Je kan voor een kleine €15 makkelijk zelf een powerbleeder maken die uitstekend werkt. Heb het al eens op het forum geschreven, zal kijken of ik het topic terug kan vinden als je wilt
eric27
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Homepage: autorijschooletimm…
Subject:

· 
Posted: 25.06.2018 - 17:31  ·  #14
Ik heb vandaag net mijn remvloeistof vervangen met een plantenspuit.
Dat werkt lekker makkelijk zorg dat je een dop van het remvloeistofsysteem van de sloop haalt (meestal gratis zo'n doppie)
Boor daar een gaatje in bevestig daar een slangetje op boor in de spuitkop van de plantenspuit een klein gaatje bevestig het slangetje op de spuitkop en klaar alles voor minder dan een tientje.
Plantenspuit dop op het remvloeistof resevoir draaien plantenspuit onder druk brengen druk op het systeem zetten nippeltje op de remklauw losdraaien en de remvloeistof loopt er zo af. Laat zo eerst het rem reservoir bijna leeg lopen en vul het reservoir met nieuwe remvloeistof daarna de plantenspuit vullen met bijvoorbeeld een liter remvloeistof plantenspuit op druk brengen
en je kunt nu alles zo verversen.
En dat voor minder dan een tientje.

Eric.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 25.06.2018 - 17:57  ·  #15
Ik heb zo'n zelfde setje als van HBM. Ik heb er wisselende ervaringen mee. Het vacuümpompje op zich voldoet prima, alleen die dopjes voor de ontluchtingsnippels zijn (soms) ruk.
Voor de remklauwen van mijn motor (Tokico radiale klauwen) en brommer (Nissin klauw) werkte het goed. Voor de auto van m'n maat (Mazda 626) werkten die dopjes die er bij zaten niet goed, trok er lucht langs. Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat het verschil tussen de verschillende dopjes zijn, ze lijken allemaal te passen en ik kan met allemaal vacuüm trekken, alleen de een lekt wat meer dan de ander..?

Selected quotes for multi-quoting:   0