Vooral willen uitsluiten.
Dennis zegt ook dat de nokkenas keerring eerder gaat dan zon pomp.
Ook omdat bij iets gas geven de handschoen naar binnen wordt gezogen
weet je zeker dat het om MOTORolie gaat? en niet om remvloeistof?
een vacuümpomp zuigt toch alleen lucht uit de rembooster vandaan? als het nou een compressor was zou hij olie ernaartoe kunnen pompen.
of zou het restvacuüm bij stilstand via andere vacuümkanalen (regelkanalen) olie opzuigen?
weet je zeker dat het om MOTORolie gaat? en niet om remvloeistof?
een vacuümpomp zuigt toch alleen lucht uit de rembooster vandaan? als het nou een compressor was zou hij olie ernaartoe kunnen pompen.
of zou het restvacuüm bij stilstand via andere vacuümkanalen (regelkanalen) olie opzuigen?
zeker weten motorolie!
dat vind ik dus ook het rare:de pomp zuigt alleen!
restvacuüm in de booster zou olie kunnen aanzuigen, maar waarom is mijn terugslagklep nog goed werkend?
ik liep rood aan bij het testen van de klep
de 2e keer de booster+pomp vervangen constateerde ik een kapotte terugslagklep in de slang tussen booster en pomp
als ik moet remmen gaat het ook zoals het hoort (tot het moment dat de booster stuk ging)
dus er is vacuüm als ik van het gas ga en geen (over)druk
vrijdagavond ga ik er mee op vakantie en dan zie ik wel wat er gebeurt.....
dus er is vacuüm als ik van het gas ga en geen (over)druk
bedoel je in je carter? want met een vacuümpomp mag gas/gas los niet uitmaken, de pomp draait wel.
fijne vakantie!
klopt, pomp draait altijd zolang de motor draait
dus bij motor uit zou het vacuum in de booster olie kunnen aanzuigen
of bij overdruk in de motor in de booster persen
maar de eenrichtingsklep was deze keer heel, de vorige keer niet, toen kon ik er dwars doorheen kijken
de vakantie is in volle gang!
Volvo's genoeg hier in Zweden, dus ook boosters zat
Het blijft vreemd met de info die ik nu heb gekregen.
Mijn eerste nieuwe rembekrachtiger is goedgekeurd voor garantie.
Zonder opgaaf van reden.
De nieuwe vacuümpomp word niet onderzocht.
Reden: er mist een onderdeel.
Klopt ook; ik heb een gebruikte vacuümpomp gemonteerd en daar miste een onderdeel van.
Ik had weinig keus zo kort voor de vakantie .
De meenemer die in de nokkenas valt zat niet op de oude, dus neem ik die van de kapotte nieuwe toch?
Ik moet mijn originele vacuümpomp ook nog hebben, dus ik haal het daar wel vanaf....
Ik wil de pomp en de tweede nieuwe bekrachtiging ook vergoed hebben.
Het probleem lijkt dus in de onderdelen te zitten en niet in de auto.
Inmiddels zijn er genoeg kilometers gemaakt , meer dan met de voorgaande reparaties.
De nieuwe vacuumpomp is uiteindelijk toch terug gestuurd voor de 2e keer en kapot bevonden.
Het duurde even...
Uitkomst; gewoon domme pech met een nieuwe rembekrachtiger en nieuwe vacuumppomp die beiden stuk zijn...
Acht het went alles dubbel vervangen, mijn condensor van een jaar oud is ook lek, maar niet door steenslag.
Gaat ook onderzocht worden bij de leverancier....
Rembekrachtiger van Até
Pomp van Pierburg
Condensor van Nissens
Automaterialenzaak die ook aan mijn werk levert, dus niets schimmigs via interne besteld
Het is wel zo dat met 500 op de klok er iets kapot kan gaan natuurlijk, heb zelf ook een vacuümpomp vervangen en ook reeds de complete rembekrachtiging met cilinder, maar ja lees mijn onderschrift ook 500+, blijft natuurlijk vervelend dat de vervangende spullen ook defect waren/gingen.
Kwam er bij jou ook motorolie uit de vacuümpomp???, deze kan dan in theorie de motorolie volledig uit je blok pompen, en dan via dat slangetje 4 mm ergens anders heen pompen.