Eind januari begaf mijn rembekrachtiger het.
Acht, 12 jaar 450.000 km, geen drama.
Uiteraard een nieuwe (Até) gemonteerd.
De oude had wat olie erin zitten, verder geen aandacht aan geschonken.
Eind mei, een kleine 10.000 verder hetzelfde; rembekrachtiger stuk, olie weer erin.
Deze keer ook een nieuwe vacuümpomp(pierburg), nieuwe terugslagklep (origineel Volvo) en weer een nieuwe rembekrachtiger van Até gemonteerd.
Gisteravond op weg naar huis...................je raad het al, weer geen rembekrachtiging!
Deze keer 5000-6000 km
Net de hele flikerse zooi er weer afgehaald ( steeds sneller) en de olie stroomt uit de bekrachtiger en uit de nieuwe vacuümpomp!
Het is mij een heel groot raadsel.....
Ik wil geen oliediscussie op gang brengen, maar ik heb de laatste 3 beurten er motul 8100 x-cess 5w40 in gedaan
Bij aankoop wist ik niet wat er in zat, bij een beurt is er kroon in gegaan
Daarna een motorspoelbeurtje gedaan en er mpm in gedaan.
Ik kan me nog voorstellen dat de originele vacuümpomp stuk is gegaan door andere olie, maar een nieuwe niet....
Morgen gaat er een gebruikte pomp ( indien voorradig ) van rima op
Nieuwe rembekrachtiger is opgehaald door mijn vader en bij mij afgeleverd en morgen is hij weer zo aardig langs rima te gaan (die morgen nog open zijn voor de vakantie)
Ben benieuwd waar dit eindigt allemaal......
Acht, 12 jaar 450.000 km, geen drama.
Uiteraard een nieuwe (Até) gemonteerd.
De oude had wat olie erin zitten, verder geen aandacht aan geschonken.
Eind mei, een kleine 10.000 verder hetzelfde; rembekrachtiger stuk, olie weer erin.
Deze keer ook een nieuwe vacuümpomp(pierburg), nieuwe terugslagklep (origineel Volvo) en weer een nieuwe rembekrachtiger van Até gemonteerd.
Gisteravond op weg naar huis...................je raad het al, weer geen rembekrachtiging!
Deze keer 5000-6000 km
Net de hele flikerse zooi er weer afgehaald ( steeds sneller) en de olie stroomt uit de bekrachtiger en uit de nieuwe vacuümpomp!
Het is mij een heel groot raadsel.....
Ik wil geen oliediscussie op gang brengen, maar ik heb de laatste 3 beurten er motul 8100 x-cess 5w40 in gedaan
Bij aankoop wist ik niet wat er in zat, bij een beurt is er kroon in gegaan
Daarna een motorspoelbeurtje gedaan en er mpm in gedaan.
Ik kan me nog voorstellen dat de originele vacuümpomp stuk is gegaan door andere olie, maar een nieuwe niet....
Morgen gaat er een gebruikte pomp ( indien voorradig ) van rima op
Nieuwe rembekrachtiger is opgehaald door mijn vader en bij mij afgeleverd en morgen is hij weer zo aardig langs rima te gaan (die morgen nog open zijn voor de vakantie)
Ben benieuwd waar dit eindigt allemaal......