Ik las recentelijk dat als je de grill in de winter afplakt, de D5 lekker zuinig wordt ivm optimalere temperatuur in het blok.
Dat is zeer logisch..
De pas geimporteerde D5 ( euro 3 ) van mij heb ik meteen goed aangepakt:
EGR/inlaat gedeelte schoon gemaakt..
Luchtfilter vernieuwd
Brandstoffilter vervangen
Water temp sensor vervangen
LMM vervangen
Elke tankvulling goede Dieseladditieven toegevoegd
ECO tuning er op gegooid ( natuurlijk ook EGR afgedopt en uitgeschreven )
Toen het verbruik goed in de gaten gehouden,
1e tank 1 op 11,7
2e tank 1 op 13,9
3e tank 1 op 14,5
4e tank 1 op 15,3
Alles bij de zelfde rijstijl, eerst erg voorzichtig gereden, en bij de 4 e tank dacht ik, WTF en heb hem eens goed ingetrapt door Duitsland heen.
Tja, gek maar waar, bij minder zuinig gasgeven loopt hij gewoon zuiniger..
Als dit zo doorgaat gaat Wiebes nog meer pijn hebben w,b,t de getankte liters diesel in NL
Alle tankbeurten waren gedaan met standaard Shell diesel, op de 3 tank na, toen ben ik vreemd moeten gaan bij Avia.
Ik heb geen verklaring op bovenstaand en snap er niets van, de BC blijft braaf 5,9 per 100km aangeven..
Nu de vraag, per wanneer de grill afplakken ( bij welke buitentemp? ) en hoe dat het best te doen? zijn er tips & tricks?
Dat is zeer logisch..
De pas geimporteerde D5 ( euro 3 ) van mij heb ik meteen goed aangepakt:
EGR/inlaat gedeelte schoon gemaakt..
Luchtfilter vernieuwd
Brandstoffilter vervangen
Water temp sensor vervangen
LMM vervangen
Elke tankvulling goede Dieseladditieven toegevoegd
ECO tuning er op gegooid ( natuurlijk ook EGR afgedopt en uitgeschreven )
Toen het verbruik goed in de gaten gehouden,
1e tank 1 op 11,7
2e tank 1 op 13,9
3e tank 1 op 14,5
4e tank 1 op 15,3
Alles bij de zelfde rijstijl, eerst erg voorzichtig gereden, en bij de 4 e tank dacht ik, WTF en heb hem eens goed ingetrapt door Duitsland heen.
Tja, gek maar waar, bij minder zuinig gasgeven loopt hij gewoon zuiniger..
Als dit zo doorgaat gaat Wiebes nog meer pijn hebben w,b,t de getankte liters diesel in NL
Alle tankbeurten waren gedaan met standaard Shell diesel, op de 3 tank na, toen ben ik vreemd moeten gaan bij Avia.
Ik heb geen verklaring op bovenstaand en snap er niets van, de BC blijft braaf 5,9 per 100km aangeven..
Nu de vraag, per wanneer de grill afplakken ( bij welke buitentemp? ) en hoe dat het best te doen? zijn er tips & tricks?