Grappig, dat autoweek forum verhaal komt voor 95% overeen met het verhaal welke mijn vriend naar zijn zeggen bij aankoop kreeg te horen (behalve het veroordelende richting dealer dan). Ik ga hem eens vragen of dittoevallig over precies zijn auto kan gaan. Dan kan hij die Lard eens benaderen voor wat dat waard is.....
Heren even terug naar de vraag? waardoor ontstaat zon hoog verbruik?
volgens mij is het duidelijk dat er teveel diesel ingespoten wordt. Dit te veel komt oa in de motorolie terecht.
Omdat hij verder goed start en loopt(verbazingwekkend maar ok) moet het gezocht worden in de inspuiting of de aansturing daarvan. wat te denken van constante regeneratie? hoe kunnen we dat en? hé, hoog verbruik was een van de opties, temp van het roetfilter een tweede. verdere ideen hoe dit probleem kan ontstaan?.. ??
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
lekker elke avond volvoforummen vanuit sicilie. wifi werkt goed ook hier.. kom maar op met die vragen
Wij hadden op Sicilie een sim kaartje van I-wind aangeschaft. 9 euro voor 3 gb aan internet op 4g snelheid. Niks te maken met beschikbaarheid van wifi.
Omdat hij verder goed start en loopt(verbazingwekkend maar ok) moet het gezocht worden in de inspuiting of de aansturing daarvan. wat te denken van constante regeneratie? hoe kunnen we dat en? hé, hoog verbruik was een van de opties, temp van het roetfilter een tweede. verdere ideen hoe dit probleem kan ontstaan?.. ??
Yep :bandit:
Ik heb een tooltje waarmee je eenvoudig de temperatuur van het roetfilter kunt uitlezen. Dat kunnen we er eens aanhangen, om te zien of dit inderdaad een permanente re-gen is (eentje die dus niet verholpen is door drukverschilsensor-reparatie)
Bovendien levert uitlezen met VIDA/DiCE ook de mogelijkheid tot een verstuivertest, dus ik zou dat echt als eerste doen. Gewoon een avondje aan besteden en alle diagnose die je zelf kunt doen erop loslaten!
wat mij vooral, erg verbaasd is dat die gast niet naar een andere garage durft omdat zijnzwager een garage heeft....
hij is toch niet met zijn zwager getrouwd??, hij hoetf toch niet aan zijn zwager te vragen of hij naar een a een andere garage mag?
Ik snap geen hout van zijn houding
En als je dan nog eens alle Ford 1.6 diesel problemen er bij leest koop je dit type nooit meer.
Er zijn garages die ze liever niet eens inruilen ivm alle problemen