Zweeds of Belgisch of

Waar is je Volvo geproduceerd

FrankK
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

Zweeds of Belgisch of

· 
Posted: 09.08.2016 - 10:57  ·  #1
Ik keek dit weekeinde eens naar het VIN/type plaatje van The Beast en ik zag dat hij zijn geboortegrond in Zweden heeft.

Mijn vraag is zijn alle V70/XC70's geproduceerd in Zweden?
DennisSc
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

Re: Zweeds of Belgisch of

· 
Posted: 09.08.2016 - 11:45  ·  #2
Mijn V70 2.4T 2001 is in België geproduceerd.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 09.08.2016 - 12:00  ·  #3
Mijne komt uit Gent.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 09.08.2016 - 12:27  ·  #4
De XC modellen worden in Zweden gebouwd, terwijl de V en S modellen in Gent (B) worden geassembleerd.
FrankK
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

· 
Posted: 09.08.2016 - 12:37  ·  #5
Zit er verder ook nog verschil qua productie locatie, bv kwaliteit afwerking? Afgezien natuurlijk het model!
Volvo zegt natuurlijk dat er geen verschil zit tussen de productielocaties, maar ik kan me zo voorstellen dat dat wellicht wel zo is.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 09.08.2016 - 12:51  ·  #6
Quote door FrankK

Zit er verder ook nog verschil qua productie locatie, bv kwaliteit afwerking? Afgezien natuurlijk het model!
Volvo zegt natuurlijk dat er geen verschil zit tussen de productielocaties, maar ik kan me zo voorstellen dat dat wellicht wel zo is.

Ik weet niet hoe dat de laatste jaren is. Ik heb ooit een Volvo 264GLE Diesel in Amerika gekocht, gebouwd in Gotenburg. De verschillen met de Europese uitvoering waren legio. De motor was groter 3,2 ltr i.p.v. 2,5 ltr, de stuurbekrachtiging echt Amerikaans, de sierstrips waren van RVS in plaats van aluminium, de geluidsisolatie was aanmerkelijk beter en het gewicht was daarom ruim 150 kg meer dan van de in België gebouwde modellen.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 09.08.2016 - 22:49  ·  #7
Quote door folke3

Quote door FrankK

Ik weet niet hoe dat de laatste jaren is. Ik heb ooit een Volvo 264GLE Diesel in Amerika gekocht, gebouwd in Gotenburg. De verschillen met de Europese uitvoering waren legio. De motor was groter 3,2 ltr i.p.v. 2,5 ltr, de stuurbekrachtiging echt Amerikaans, de sierstrips waren van RVS in plaats van aluminium, de geluidsisolatie was aanmerkelijk beter en het gewicht was daarom ruim 150 kg meer dan van de in België gebouwde modellen.

Is natuurlijk niet waar. Je moet wel dezelfde uitvoering/specificaties met elkaar vergelijken. Ook als het typeplaatje 264GLE gelijk is, is de spec voor twee zo verschillende markten duidelijk verschillend (wet- en regelgeving, wat wil de klant, etc).
Bij vergelijk van zelfde spec auto's, kun je er van uit gaan dat toegeleverde onderdelen en proces van assemblage volgens zelfde specificaties zijn. Maar inderdaad is er altijd enig verschil in de mate van beheersing van parameters. Ofwel, hoe goed blijf je bij de nominaal van je specificatie. Dus kleine verschillen in kwaliteit zullen altijd optreden. Mede ook door de factor mens.

En P.S. De mijne is ook een Belg. Maar zoals IKEA stelt: "design and quality of Sweden".

Selected quotes for multi-quoting:   0