V70 2.4 loopt op 4 cilinders

Michiel1971
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: V70 2.4 loopt op 4 cilinders

· 
Posted: 12.09.2013 - 07:59  ·  #16
Gisteren verder gegaan met zoeken.

Ik heb alle bobines nog een keer uitgewisseld zonder resultaat. Hierna het LPG kastje die de injectoren onderbreekt losgehaald, zonder resultaat. Daarna (ik had onderdelen genoeg tot mijn beschikking ;-)) de nokkenassensor vervangen en gelijk resultaat!

Nu is er wel iets vreemds, hij loopt weer prima op benzine maar niet meer op gas. De tankinhoud wordt nog wel op de keuzeschakelaar aangegeven maar er verder werkt de schakelaar niet meer! Nu weet ik dus nog niet zeker of het in de LPE zit of toch in de nokkenassensor!

Ik ben in ieder geval weer wat verder en kan weer normaal op benzine rijden met een normaal verbruik (hij liep 1:2). Vida geeft geen meldingen meer. Weet iemand of ik het onderbrekerblok van Vialle ook kan wisselen voor een van een 4-cilinder? Ik kan er daar nl een van lenen die van een vialle af komt.
TeeFive
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.09.2013 - 14:33  ·  #17
Het injector schakelblok heeft op een 5cil moter 6(!) micro relaistjes waarvan er uiteraard maar 5 gebruikt worden.
Als op een 4cil het exact zelfde onderdeel is gebruikt (zie onderdeel nummer! Vialtronic 207349.1 ) zou je 'm kunnen gebruiken maar als het een ander onderdeel is waar maar 4 micro relaistjes inzitten dan kan je 'm dus niet gebruiken.

Dat oude injector schakelblok kan je ook open maken, als je handig bent met electronica en solderen kan je vaststellen of en welk micro relaistje er kapot is en welke er ongebruikt is.
Die ongebruikte zou je dan met wat solderen kunnen activeren terwijl je het kapotte micro relais uit de schakeling weg laat. Kosten: 0,-

zie ook hier

Je kan proberen de Vialle LPE te resetten door op de Brandstofkeuze toets te drukken terwijl de moter draait, knop ingedrukt houden en tegelijk de moter UIT zetten. Nu is de LPE-unit gereset.
Uiteraard moet dat injector schakelblok dan wel weer terug zitten in het systeem, zonder gaat het niet lukken.
Michiel1971
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 12.09.2013 - 20:47  ·  #18
Helaas het resetten is niet gelukt. Zou het kunnen komen doordat ik de motor gestart heb zonder het injector schakelblok? Hij liep toen even een paar seconden en daarna is het dus niets meer geworden. Zonder het schakelblok loopt hij trouwens helemaal niet. Het schakelblok dat ik kan lenen heeft een ander nummer 207350 dus die kan ik niet gebruiken :-/ Ik vrees dat het een ritje naar de gasboer gaat worden. Ik heb gisteren het schakelblok open gemaakt maar hier is niets op te zien, mooi schoon geen doorgebrande print oid. Voor mij een raadsel nu. Er zit toch niet ergens een link of een kabeltje aangesloten op de nokkenassensor vanaf de LPE? Ik heb nl het oude kabeltje afgeknipt omdat ik er zo slecht bij kon. De oude zit er dus nog.
Michiel1971
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 15.09.2013 - 20:35  ·  #19
Nou net voordat ik weer verder wilde gaan zoeken is mijn auto spontaan weer op gas gaan lopen! Oorzaak, zeg het maar, ik weet het niet.

In ieder geval loopt hij weer prima zowel op gas als benzine. volgende week nog even de rammelende kat vervangen en dan kan hij er weer helemaal tegenaan!

Bedankt voor het meedenken!

Selected quotes for multi-quoting:   0